@Toffi: Obecny system zapowiedzi ma swoje wady i zalety. Zaletą jest zapowiadana czysto i wyraźnie przez syntezator zapowiedź. Wadą jest sposób zapowiadania. O ile dałoby się wykorzystać system GPS to zapowiadania zbliżającego się pociągu i analogicznie w razie konieczności jego opóźnienia, jest zupełnie na opak. Na głównych stacjach nastawnie dysponujące są wyposażone w komputerek do elektronicznych zapowiedzi. Dla przykładu podam nastawnię RTF w Rybniku Towarowym. Oprócz samego Rybnika Towarowego zapowiada pociągi w Rybniku Rymerze i Radlinie Obszarach! Przy sporym ruchu pociągów pasażerskich i towarowych dyżurna nie jest w stanie perfekcyjnie przewidzieć położenia pociągu względem przystanku oddalonego o 4 km, a na dodatek bawić się w opóźnienia. Smutne, ale prawdziwe - ten system ma sporo wad i ludzie którzy instalowali to na naszej linii nie mieli wyobraźni. A wystarczyło zrobić tak jak jest w autobusach - na GPS. Jeśli chodzi o ograniczenia na linii, codziennie słyszę, jak Wodzisław i Olza każdemu z maszynistów dyktuje w którym kilometrze ma zwolnić. Nagminnie psują się przejazdy w Turzyczce i Bełsznicy. Codziennie słyszę na radiu, jak maszyniści są informowani o robotnikach na torach. Dzisiaj pracowali na torze trzecim w Olzie.
Napisany przez Artur Klimek, 11.07.2016 19:52
Najnowsze komentarze