@Piotrek2255 - szybka kolej miejska to trochę większy tramwaj. W Tychach w czasie uruchamiania kolei miejskiej wybudowano przystanki kolejowe co 600 m - wszystkie się sprawdziły i korzysta z nich bardzo dużo ludzi. To nie chodzi o robienie czegoś "na siłę" ale nawet w czasach kiedy nie było w tym miejscu Karuzeli - już były plany uruchomienia tam przystanku, także władze Wodzisławia początkowo bardzo były zainteresowane pomysłem. Podałem przykład Ostrawy - wzorowego miasta jeśli chodzi o transport publiczny. Mają tam dworzec główny, mają świetne centrum przesiadkowe Svinov, mają dworzec koło Karoliny i dworca autobusowego i niedawno uruchomili Ostrava Stodolni z myślą o mieszkańcach i turystach którzy chcieliby dostać się w to miejsce bezpośrednio. Jeśli uważasz, że obsługiwałby tylko szkoły tzn. że jesteś ignorantem bo szkoły są bardzo dużymi generatorami ruchu. Poza tym centrum Wodzisławia jeszcze istnieje, w okolicy jest stadion, zdarzają się imprezy - dlaczego ludzi zmuszać do korzystania tylko z obecnego dworca co najczęściej kończy się przyjazdem autem... Po co w ogóle budowa nowych parkingów skoro... można dojść pieszo z innego. Po co budować nowe markety skoro wystarczą te które już są... Idąc takim tokiem myślenia nie byłoby żadnego rozwoju. A co do starostwa to nie wiem jaką oni mają wizję - po uruchomieniu pociągów do Chałupek zmienili rozkład i zlikwidowali kursy autobusów które dublowałyby pociągi więc jednak myślą i współpracują z Kolejami Śląskimi w jakimiś stopniu.
Napisany przez Arteks, 20.03.2016 17:07
Najnowsze komentarze