Na Wodzisław Śl. - Chałupki przy czynnym jednym torze zmieszczą się 4 pociągi. Stacja w Olzie jest podzielona na część towarową i osobową. Dodajmy do tego odstępy WSB - OlA i OlB - ChiA. W Olzie ciągle trwają prace przy torach dodatkowych, przy sieci trakcyjnej na nich, generalnie to cud, że doprowadzili tory główne do użyteczności, patrząc na tempo prac. Także póki tory dodatkowe w Olzie nie zostaną otwarte, nie będzie możliwe mijanie się pociągów między Wodzisławiem a Chałupkami, a jedynie jazda jeden za drugim, kiedy pociąg opuści kolejny odstęp. Dziś również zauważyłem, że tarcza ostrzegawcza do Olzy od strony Wodzisławia jest jednokomorowa. Jest to pozostałość po starym układzie, gdzie pomimo jazdy w kierunku zasadniczym na głowicy wschodniej stacji Olza, z powodu zbyt małej odległości semaforów wjazdowych od semaforów drogowskazowych, wjazdy odbywały się na 40km/h. Tylko, że po rewitalizacji wjazdy powinny być na vmax. Układ torowy pozwala na takie rozwiązania, a przypominam, ze ekspresy nie mają postoju w Olzie. Chociaż odległość semaforów jest zmniejszona, to można przecież zastosować na tarczy ostrzegawczej i semaforze wjazdowym od strony Wodzisławia odpowiednio wskaźniki W19 i W20.
Napisany przez Artur Klimek, 13.01.2016 18:26
Najnowsze komentarze