@hades_tek: Ubolewałem nad tym zawsze, zwłaszcza, że Wodzisław był ważnym węzłem kolejowym. W Wodzisławiu odstawiano jednostki, wagony pasażerskie, był zakład naprawy wagonów towarowych, 3 rampy, plac ładunkowy, sekcja drogowa, odprawa wagonów, zabezpieczenie, drużyny konduktorskie, dyżurny ruchu peronowy, biurowiec, w którym był naczelnik, zawiadowcy, salki szkoleniowe. Wodzisław był Sekcją eksploatacji (obecnie należy pod Rybnik). Wodzisław był też 6 kierunkowym węzłem i posiadał bocznicę ciepłowni. Oprócz tego posiadał bardzo dobrą siatkę połączeń. Wiem o tym bardzo dobrze i ubolewam za każdym razem, kiedy patrzę na tą stację. Niestety po zamknięciu kopalń wiele się zmieniło, ale stacja nie musiała upaść do tego stopnia. Ale ludzie powinni nauczyć się doceniać różne rzeczy. Linia 158 uniknęła całkowitej dewastacji i została zrewitalizowana. Przywrócenie pociągów pasażerskich i wytrasowanie międzynarodowych przez Wodzisław to prestiż i szansa dla tego miasta. Mam świadomość, że wszyscy jesteśmy zniesmaczeni ostatnimi wydarzeniami, ale trzeba patrzeć pozytywnie i przede wszystkim obiektywnie na świat.
Napisany przez Artur Klimek, 10.12.2015 22:37
Najnowsze komentarze