Zxc: Powtórzę to po raz setny, szynobusy mają być uzupełnieniem obecnej siatki połączeń, czyli prócz docelowych 8 par Bohumin/Chałupki - Katowice uzupełnieniem mają być mniej pojemne składy kursujące wahadłowo, stanowiąc kręgosłup komunikacyjny między Wodzisławiem a Rybnikiem, odciążając tym samym zakorkowaną DK78 i uwalniając pasażerów od uciążliwej linii E-3/131. Warunek jest jeden, aby takie pociągi wahadłowe miały maksymalne obłożenie musi być ku temu sprzyjająca infrastruktura towarzysząca takiej inicjatywie. Mam tu na myśli parkingi dla samochodów i przede wszystkim przystanek Wodzisław Śląski Centrum, który będzie generował duże potoki pasażerskie ze względu na swoje położenie. Nie rozgraniczałbym się na wybór albo/albo. Wodzisław potrzebuje dobrych połączeń długodystansowych ale i kolei aglomeracyjnej, ze względu na swoje położenie. Tak jak pisałem w innym artykule, od ilości połączeń linia Wodzisław - Rybnik się nie zakorkuje, ponieważ są na niej prędkości rzędu 60-80km/h, linia jest dwutorowa i jak na swoją długość (12km) ma sporo odstępów, bo aż 5 (WSA-RaO-RTF-RTF51-RTB11-RbB).
Napisany przez Artur Klimek, 03.12.2015 15:22
Najnowsze komentarze