Odnośnie Intercity i cen biletów to IC powinno zrobić ofertę aglomeracyjną dla Śląska od Zawiercia przez Sosnowiec, Katowice, Mikołów, Rybnik, Wodzisław, Chałupki, Bogumin i Ostrawę. Gdyby ceny były w granicach 20 zł to mieli by dużo klijentów. @Artur odnośnie kolei aglomeracyjnej mam na myśli całą relację Ostrawa-Katowice via Rybnik, Wodzisław, ale do jej powstania koniecznością jest odbudowa mijanki. Przewoźnik musi mieć wybór czasu połączeń, a odstęp blokowy Olza-Wodzisław mimo 80 km/h skutecznie utrudnia stworzenie dobrego rozkładu jazdy. Już teraz znajomy z Cargo mówił mi że w dzień zaczyna być ciasno, bo towarowe będą musiały czekać na luki ok 8 po 10 i jakoś koło 14 więc to nie jest tak że ta mijanka jest niepotrzebna już teraz - gdyby była mielibyśmy więcej pociągów towarowych i większe mozliwości rozbudowy kolei aglomeracyjnej Ostrawa(Bogumin)-Katowice. Obecnie na spokojnie wejdzie tylko około 5-6 towarowych w dzień i na tym możliwości swobodnej jazdy się po prostu skończą. Trzeba też pamiętać o tym, że Wodzisław Śl. powinien nadal być stacją końcową dla części nowych połączeń o które trzeba walczyć, wszystko nie musi jeździć do Chałupek czy Czech, bo większe zapotrzebowanie jest w kierunku Katowic, Wrocławia, Bielska czy Krakowa.
Napisany przez Inter, 02.12.2015 20:22
Najnowsze komentarze