@Hades_TEK: Kiedy przerabialiście? Chyba nie nazywacie pojawieniem się szynobusów pojawieniem się pojazdu SA109 w związku z chaosem na Kolejach Śląskich i całkowitym zdegradowaniem komunikacji kolejowej w Wodzisławiu w grudniu 2012? Generalnie prócz normalnej siatki 8 par pociągów relacji Katowice - Chałupki/Bohumin, uzupełnieniem byłyby pociągi, które zachowując takt półgodzinny w szczycie i godzinny poza szczytem między Rybnikiem a Wodzisławiem. Oczywiście warto byłoby, żeby w Rybniku te pociągi były skomunikowane z tymi jadącymi od strony Raciborza w kierunku Katowic czy Pszczyny. Oczywiście kluczowa dla takiej inwestycji jest budowa przystanku Wodzisław Śląski Centrum na przeciwko Karuzeli. Relacja Wodzisław Centrum - Gliwice, przez Radlin, Rybnik, Leszczyny, Knurów byłaby strzałem w dziesiątkę i stałaby się regionalnym kręgosłupem komunikacyjnym. Odbudowa linii do Jastrzębia powinna być sprawą priorytetową. Jeśli takowa odbudowa przebiegałaby przez Wodzisław, to najbardziej sensowne jest odbudowanie linii górniczej przez Wilchwy. Trasa jest o wiele krótsza, a w rejonie Osiedla 1 Maja można byłoby stworzyć mini centrum przesiadkowe w postaci parkingu parkuj i jedź. Są to odległe plany, ale możliwe do zrealizowania.
Napisany przez Artur Klimek, 02.12.2015 19:56
Najnowsze komentarze