Cieszą te informacje i pomysły jakie piszecie, mamy KŚ i IC na szlaku, oby faktycznie obok ruchu osobowego pojawiło się też więcej towarowych, wtedy sama stacja odżyje. Gdyby stacja Wodzisław była węzłem dla KWK Marcel i Koksowni Radlin faktycznie mogłoby to odciążyć st. Rybnik Towarowy. Hala napraw wagonów to też aktualny temat, warto żeby w końcu znalazł się jakiś przewoźnik kolejowy albo przedsiębiorca aby ją zagospodarować. Odnośnie drugiego toru, przystanku Centrum a może i Turzyczka trzeba walczyć i wierzyć bo tylko wtedy jest jakaś szansa na realizację. Także bardzo dobrze, że o tych pomysłach piszecie. Trzeba też bezwględnie wspierać TEK w udrożnieniu linii Olza-Buków (do Gwarexu). Może warto też jak pisano porozmawiać z firmą UTEX Terra (właściciela żwirowni w Roszkowie, która zamierza wydobywać rocznie milion ton kruszywa), na temat odbudowy bocznicy Żwirownia Roszków - Olza, bo problem transportu żwiru lokalnymi drogami to nieporozumienie. http://www.naszraciborz.pl/site/art/4-biznes/0-/159-utex-juz-wydobywa.html
Napisany przez Inter, 01.12.2015 17:50
Najnowsze komentarze