Te dwa przejazdy na Krętej i Kopernika były wcześniej sterowane przez dróżnika przejazdowego z posterunku 10-go. Posterunek został wyburzony, a jego rolę przejęły kontenery Kolejowych Zakładów Automatyki. Będzie to więc przejazd kat. B sterowany automatycznie wyposażony w półrogatki i sygnalizację świetlną. Sęk w tym, że wszelkie umowy i odbiory tych przejazdów się przedłużyły i nie możliwe jest oddanie ich 13 grudnia, więc automatycznie są one nadal kategorii A z obsługą z miejsca. Taka obsługa nie może być zapewniona, bo zlikwidowano posterunek, więc automatycznie do czasu nie oddania nowych urządzeń na tych przejazdach będzie tymczasowe ograniczenie punktowe do 20km/h. Jeśli chodzi o prędkości szlakowe, niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości prędkość szlakowa między Wodzisławiem a Chałupkami w niektórych miejscach wzrośnie do 100km/h. Jeśli chodzi o trasę Wodzisław Śl. - Rybnik Towarowy, na części trasy będzie 60km/h, na części 80km/h. Na przykład na szlaku Radlin Obszary - Wodzisław Śl. tor nr 1 będzie miał prędkość szlakową 60km/h, a nowo zrobiony tor nr 2 będzie miał prędkość szlakową 80km/h.
Napisany przez Artur Klimek, 01.12.2015 14:33
Najnowsze komentarze