Jak już to tor trzeci. Tylko do przejazdu został na nowo podbity i ma nową podsypkę. Podkłady na tym torze pochodzą ze starego toru, zresztą z tego co widziałem szyny też, tor jest na klasycznych stykach, a szyny są przytwierdzone do podkładów mocowaniem typu K. Morał z tego taki, że w Olzie wymienione zostały kluczowe rozjazdy, w tym zmodernizowano głowicę od strony Wodzisławia, tak aby w peronach mogły się krzyżować pociągi osobowe (wcześniej dało się tylko krzyżować pociągi od strony Syrynii) oraz ułożono całkowicie nowy tor główny przelotowy. Niestety, rewitalizacje mają to do tego, że nie wszystko zostaje wymienione i tak w Wodzisławiu część towarowa jest praktycznie nie ruszona oprócz rozjazdów i modernizacji jednego z torów, a w Olzie prócz rozjazdów, sieci i toru głównego, tory dodatkowe i boczne zostały nie ruszone. Jedynie fragment toru trzeciego od głowicy północnej do przejazdu został na nowo podsypany i ułożony, jednak ze starych materiałów, nad czym ubolewam. Jednak same perony, sieć i wszystko to, co zostało wymienione pięknie się prezentuje i jest wykonane na najwyższym poziomie. Jeśli chodzi o pociąg towarowy stojący na torze drugim w Wodzisławiu jest to całkowicie normalne, jeśli oczywiście nie koliduje to z ruchem pasażerskim (często w Rybniku pociągi towarowe mają tymczasowy postój w peronach). Pomijając już fakt, że w Wodzisławiu nadal trwają prace remontowe i pociąg ten przywiózł nowy tłuczeń, tak z toru drugiego w najbliższym rozkładzie nie będą odjeżdżały pociągi pasażerskie, ponieważ żaden pociąg nie kończy biegu w Wodzisławiu, więc wykorzystywany będzie do obsługi pasażerskiej tylko tor pierwszy (kierunek Rybnik) i trzeci (kierunek Chałupki). Zakładam oczywiście, że wszystko będzie sprawnie działało.
Napisany przez Artur Klimek, 27.11.2015 23:31
Najnowsze komentarze