Podszedłem pod samą nastawnię WSA i rzeczywiście rozjazd nr 7 został wymieniony na nowy rozjazd zwyczajny, odcinając górkę rozrządową i tor wyciągowy od stacji. Moim zdaniem totalną głupotą jest odcinanie toru wyciągowego od stacji, zwłaszcza, że podczas prowadzenia rozrządu wagonów, przetok nie kolidował z ruchem po torach głównych zasadniczych. Dodajmy do tego ilość torów odstawczych, sporą halę... Remont linii może zachęcić potencjalnych przewoźników do zakupu hali czy odstawiania w Wodzisławiu pociągów, a przy wzmożonym ruchu tranzytowym czynny tor wyciągowy stanowiłby bezkolizyjne prowadzenie manewrów. Póki co kontaktuje się z człowiekiem odpowiedzialnym za przebudowę układu torowego naszej stacji, jednak jeśli to nie pomoże, trzeba będzie podjąć odpowiednie kroki, w celu uratowania zarówno górki rozrządowej jak i toru wyciągowego. Sam jestem pracownikiem PKP PLK i przyznam, że takie remonty są bardzo poważnie traktowane i sama rewitalizacja linii Rybnik - Chałupki jest na najwyższym poziomie. Także zabudowa w tym miejscu rozjazdu zwyczajnego budzi wiele kontrowersji i nie wydaje mi się czymkolwiek usprawiedliwić takiej decyzji. @RPR: Ciesz się, że stację modernizują w taki sposób. Pomijając rozjazd nr 7, mamy do czynienia z ciekawymi, nowymi rozwiązaniami, które umożliwią wjazd od Rybnika na tor 3 z Vmax, a pociągi jadące z KWK Marcel do Chałupek będą w Wodzisławiu mogły się krzyżować, co dotychczas było niemożliwe. Na koniec zdjęcie odciętej górki rozrządowej: http://s7.postimg.org/wjgf5izax/image.jpg
Napisany przez Artur Klimek, 11.09.2015 15:46
Najnowsze komentarze