Nie wspomniano tu o rzeczy ważnej z punktu widzenia dojeżdżających do Raciborza od strony Brzezia: mianowicie lansowany wariant skrzyżowania nowo projektowanej drogi Rac.--Psz. z ul. Brzeską przewiduje przyblokowanie ruchu na istniejącej drodze dwoma rondami! Zamiast zbudować skrzyżowanie całkowicie bezkolizyjne (typową "koniczynę"), zaplanowano układ "karo" i dwa ronda na dolnej drodze. Jaką to radość przyniesie dojeżdżającym dotąd prostą drogą - można przewidzieć... "Koniczyna" z dojazdami średnicy 50m i pochyleniu bocznym 7% (wg. PN) zmieściłaby się bez zahaczania o tory, prędkości byłyby zachowane, a dojazd starą drogą do Raciborza - bezkolizyjny i bez hamowania. W projektach, w których wyliczono ogromne koszty wiaduktów nad drogą i torami przyjęto skrajnię kolejową wysokości 5,90m. Jednak dla linii niepodlegającej elektryfikacji, a taką jest linia 176, wystarcza skrajnia A wg PN-EN 15273-3 czyli 4,85m, która nie będzie skutkować poważnym podwyższeniem wiaduktów (0,5m zamiast 1,5), a~zatem i kosztów. @zxc: w Olzie odwrócono układ rozjazdów, ale przyłączenie do 176 jest przygotowane.
Napisany przez jasiu psota, 20.08.2015 08:58
Najnowsze komentarze