Aleksander_czyz: Ograniczenia na linii Rybnik - Katowice to głównie ograniczenia na przejazdach kolejowych, a jest to związane z przepisami o iloczynie ruchu samochodów przejeżdżających przez dany przejazd. Rzecz jasna prawo chore, gdyż pociąg musi hamować przed samochodami, tak jakby kierowcy za masło dostali prawo jazdy. Z drugiej strony PKP nie ma pieniędzy, żeby na tych przejazdach zamontować rogatki, czy sygnalizację, by poprawić bezpieczeństwo. I w taki oto sposób z 80km/h pociągi muszą hamować do 20km/h. Oczywiście jest w planach zlikwidowanie tych ograniczeń. Dodam też, że linia Rybnik - Katowice została zrewitalizowana pod 100km/h, jednak ze względu na przepisy nie można było podwyższyć prędkości, gdyż była to rewitalizacja, a nie modernizacja, więc trzeba było przywrócić prędkość, jaka była przed degradacją tego odcinka. Jednak ostatnio wiele się pozmieniało w przepisach i będzie można podwyższyć prędkości szlakowe o 10-20km/h. Docelowo na linii Rybnik - Chałupki też będzie 100km/h z ograniczeniami na ostrych łukach do 60km/h (np. na Obszarach). Jeśli zaś chodzi o ograniczenia na przejazdach, tej linii to nie grozi. Jeśli oglądałeś specyfikację projektu, na pewno doczytałeś się, że każdy przejazd kolejowy na linii Rybnik - Chałupki będzie wyposażony w rogatki, więc problem punktowych ograniczeń do 20km/h mamy z głowy.
Napisany przez Artur Klimek, 20.02.2014 18:07
Najnowsze komentarze