Kolejar oczywiście, że lepiej gdyby pociągi kierowano z Marcela prosto do Wodzisławia jak już pisano na tor nr 24. Problem w tym, że potrzebna jest lokomotywa spalinowa ( co nie jest specjalnie trudne) a przede wszystkim to właściciel linii DB Schenker Rail Polska musiałby realizować przewozy z KWK Marcel lub Koksowni Radlin. Z tego co mi wiadomo to takich przewozów (oprócz Marcel-Marklowice) nie realizuje, choć DB Schenker powinno być konkurencyjne z uwagi na posiadaną linię i spadek nachylenia z Marcela aż do Chałupek. Jak pisano gdyby linia była własnością PKP Cargo to przynosiłaby w transporcie do Czech z Marcela ogromne zyski a rozmawiamy tutaj o przewozach wokół Wodzisławia bo to temat dotyczący Wodzisławia i myślę, że większość z nas bierze pod uwagę całokształt kolei w tym przewozy pomiędzy Czechami (Chałupki) a Polską. Można dodać, że gdyby linia Leszczyny-Zabrze była wyremontowana i jeździły by nią pociągi, wtedy linią 158 jeździłoby więcej towarowych do Czech. Pewnym problemem również Wodzisławia jest więc przepustowość z Leszczyn do Katowic.
Napisany przez expert, 27.05.2013 15:02
Najnowsze komentarze