Tory postojowe ciężko scharakteryzować. Od strony WSA są chronione tarczami zaporowymi i wspólnymi wyjazdowymi semaforami. Od strony WSB zaś osłonięte są normalnymi semaforami wyjazdowymi. Więc w gruncie rzeczy są to tory główne. Tak czy inaczej nadal odstawiane są na nich węglarki. Nie jest to prowadzone na taką skalę jak w czasach, kiedy funkcjonował zakład naprawy wagonów towarowych, jednak często zmieniają się składy odstawione na stacji. Są i takie, które stoją stale i czekają na lepsze czasy, część skreślona z inwentarza. Przetoki wagonów nadal się odbywają. Co prawda pociągi nie korzystają już z górki rozrządowej i toru wyciągowego, składy są o wiele krótsze, jednak nadal tego typu manewry są przeprowadzane i w ten sposób "segreguje" się wagony. Głównie do przetaczania są wykorzystywane lokomotywy 6Dg, czyli zmodernizowane lokomotywy SM42 z rybnickiej szopy. Nastawnia WSA to nadal nastawnia dysponująca obsługująca okręg nastawczy WSA, który umożliwia wjazd z linii 158 od strony Rybnika na tory 24, 26, 28, 30, 32. Ponadto posterunek obsługuje jazdy pociągowe z KWK Marcel na szyb peryferyjny tejże kopalni w Marklowicach oraz umożliwia zjazd z tej linii na stację Wodzisław Śląski. Posterunek obsługuje też wszelkie manewry, które dotyczą tego okręgu nastawczego. Chodzą słuchy, że podczas remontu mają wyburzone zostać wszystkie 3 nastawnie na rzecz jednej, nowej - komputerowej.
Napisany przez Artur Klimek, 18.05.2013 23:31
Najnowsze komentarze