@zxc: Sygnalizator, o którym mówisz to karzełkowa tarcza zaporowa. Semafory kształtowe stawia się uwzględniając różne czynniki, np skrajnię czy widoczność. Jeśli chodzi o tarcze zaporowe, które strzegą wyjazdu z torów 4,6,8,10,12,14,16,18,22; ta głowica stacji jest tak skonstruowana, że wyjazd z tych torów odbywa się na grupowe semafory wyjazdowe H i J. I tak kolejno semafor wyjazdowy H odnosi się do torów 4,6,8,10, a stojące przy tych torach tarcze są uzależnione od semafora H a ich nazwy to odpowiednio do numeru toru kolejno: H4, H6, H8, H10. Podobna sytuacja jest z semaforem wyjazdowym J, mu podlega reszta z wymienionych wyżej torów. Jeśli na wspólnym semaforze wyjazdowym wyświetla się sygnał S1 (czerwone), wtedy na tarczach zaporowych również wyświetla się czerwone światło. Jeśli na semaforze wyjazdowym wyświetla się sygnał S10 (w pionie kolejno od góry zielone i żółte światło), na tarczy (przy której stoi pociąg, dla którego ustawione są przebiegi zwrotnic) miga białe światło (sygnał zastępczy). Jeśli zaś na semaforze wyjazdowym jest podany sygnał Ms2 manewry dozwolone (białe stałe światło), wówczas na tarczy, przy której stoi pociąg, dla którego są ustawione przebiegi zwrotnic również pali się stałe białe światło (Ms2). Także jednym słowem przepisy kolejowe są o wiele bardziej skomplikowane niż te drogowe. Pozdrawiam.
Napisany przez Artur Klimek, 17.05.2013 22:05
Najnowsze komentarze