Faktycznie problemem może być profil. Z tego co się dowiedziałem to na linii jest w niektórych miejscach nawet 20 promili. Zdobyłem informacje na ten temat i miałem je napisać jakiś czas temu. Przykładowo ET 22 potrafi uciągnąć 1500 ton z Rybnika Towarowego przez Wodzisław do Chałupek i 1600 ton z Chałupek przez Wodzisław do Rybnika Towarowego. Ekspertem kolejowym nie jestem, ale to chyba nie jest za dużo skoro Artur Klimek pisze, że skład z rudą miedzi może ważyć 3000 ton. Z drugiej strony to chyba wystarczająco aby wszyskie puste węglarki i innego rodzaju puste wagony towarowe jeździły z i do Chałupek przez Wodzisław. 40 pustych wagonów+ lokomotywa nie ważą wiecej niż 1100 ton. Ponadto lekkie składy towarowe z węglem ważące 1500 czy 1600 ton też mogą jechać na ET 22 zaś taki ET42 czy ET 41 może zapewne uciągnąć na linii 158 znacznie więcej niż ET 22, choć może jest też większe zurzycie energii wtedy. Nie wiem ile uciągnie ET 42 na linii 158 ale może ktoś to umie policzyć albo wie? Nie wiem jeszcze dużo rzeczy niestety bo kolejarzem nie jestem ale postaram się dowiedzieć dla Was więcej. Postaram się dowiedzieć co się stało. Jeśli ktoś z pasjonatów lub kolejarzy ma jakąkolwiek wiedzę na temat profili, stacji w Wodzisławiu i pytań jakie tutaj padały itp itd. proszę napiszcie to bardzo ważne aby można było skutecznie walczyć o remont oraz ożywienie kolei w naszym powiecie! Ważne jest aby jak najwięcej osób podziliło sie swoją wiedzą oraz aby wreszcie kolejarze z regionu włączyli się do dyskusji. pozdrawiam
Napisany przez Rodowity Wodzisławianin, 15.03.2013 21:02
Najnowsze komentarze