Ruch na Sumina - Rybnik jest o wiele większy również z tego powodu, że jeżdżą tamtędy pociągi w kierunku Kędzierzyna. Atutem tej linii na pewno są dobre prędkości szlakowe i dwutorowy szlak na całej długości. Ostatnio między Rybnikiem a Suminą wyremontowano jeden z torów i jest tam teraz szlakowa 120km/h. Jeśli chodzi o postoje, od różnych czynników zależy to, ile będzie miał postojów na swojej drodze pociąg towarowy. Jak na przykład jedzie osobowy, to wiadomo, że towarowy, który jedzie wolniej przepuści osobówkę i będzie czekał w Suminie. Często są też postoje w Nędzy i Raciborzu. Trudno sprecyzować ile pojedzie i gdzie będzie miał postoje. Tak samo nie powiem Ci dokładnej liczby pociągów, które jeżdżą z Rybnika/Rybnika Towarowego do Chałupek przez Suminę. Na pewno linia wygrywa dostępnością - mogą po niej jeździć pełne składy bez popychu ze względu na dobrą prędkość szlakową oraz przepustowość również lepsza. Jak widać na przykładzie lutego, da się puszczać składy towarowe krótszą trasą przez Wodzisław, więc mamy zagadkę, dlaczego znów mamy ciszę.
Napisany przez Artur Klimek, 15.03.2013 20:17
Najnowsze komentarze