Pociągi towarowe puszcza się przez perony tylko wtedy, kiedy pociąg ten nie zatrzymuje się w Wodzisławiu na długo, wtedy spokojnie może przejechać a nawet na chwilę zatrzymać się w peronach. Oczywiście nie może kolidować to z ruchem pasażerskim, bo taki na tych torach jest priorytetem. Pewnym utrudnieniem jest również brak przejść podziemnych, przez co, gdy pociąg odjeżdża z toru 2go, a tor 1 byłby zajęty przez pociąg towarowy, nie było by możliwe dojście do tego osobowego. Co do mijania się w stacji, oczywiście chodziło mi o mijanie się w okręgu nastawczym WSA i WSA-1. Po prostu trochę źle sprecyzowałem o co mi chodzi. http://img21.imageshack.us/img21/4958/wodzislawslaski2.png Na tym planie wyraźnie nakreśliłem nowy tor na miejscu nastawni WSA, umożliwiający wjazd na tor 3 z Vmax. Wtedy była by możliwość, aby pociągi nie musiały w peronach na siebie czekać. Oczywiście pociągi mogły by również przy aktualnym układzie (ten z toru 2go, mija się z tym co wjeżdża na tor 3), jednak nie można ułożyć takiej drogi przebiegu. Należało by w tym celu pozmieniać przebiegi i pogrzebać w urządzeniach sterowania ruchem kolejowym. To jest dyskusja na dłuższą metę, niestety nie mam teraz czasu, myślę, że trochę nakreśliłem o co chodzi.
Napisany przez Artur Klimek, 12.03.2013 08:29
Najnowsze komentarze