Odbudowa linii Wodzisław-Jastrzębie-Pawłowice nie ma za bardzo sensu bo kiedy zamykano tam ruch pasażerski prawie nikt nie korzystał z tych pociągów mimo że prędkość handlowa wcale nie była zła... Jest to związane z tym, że linia ma zbyt okrężny charakter. Ja bym się skupił na lobbowaniu za szybką koleją miejską Katowice-Wodzisław-Bohumin która ma duży potencjał szczególnie jeśliby w Radlinie, Wodzisławiu, Bełsznicy i Olzie wybudować duże parkingi pod dworcami. Jastrzębie powinno być połączone z Rybnikiem trasą kopalnianą dzięki czemu w Jastrzębiu dwa osiedla i w Rybniku dwa osiedla miałyby SKM + 4!!! kopalnie do których dojeżdżają ludzie z różnych stron. A od Zofiówki do Arki Bożka lub Al. Piłsudskiego należałoby przedłużyć linię w stylu "tramwaju". Wtedy załatwione zostanie połączenie zarówno Jastrzębia z Rybnikiem jak i Jastrzębia z innymi ośrodkami w naszym regionie oraz z Katowicami. Ewentualnie można też pomyśleć o jakieś nowej linii która biegłaby z Jastrzębia do Żor przez żorskie osiedla i umożliwiałaby skrócenie trasy do Katowic plus włączenie Żor w to ale nie wiem czy to byłoby możliwe z punktu widzenia finansowego. Na pewno bardziej realna jest trasa torami kopalnianymi których nie trzeba budować i wytyczać nowych tras.
Napisany przez ~ekolog do h., 27.02.2013 10:11
Najnowsze komentarze