Jak na każdej linii w Polsce tak i na linii 158 nie jeździ się na widoczność, jak to jest w przypadku tramwajów. Na jednym odstępie (W tym przypadku Wodzisław - Olza) Może przebywać jeden pociąg. Kiedy pociąg dojedzie do Olzy i zwolni odstęp, można puścić kolejny pociąg. Tak jest skonstruowana blokada liniowa. Oczywiście, jakby dajmy na to w Czyżowicach był posterunek blokowy, wtedy szlak Wodzisław - Olza jest podzielony na dwie części (jak to zresztą miało miejsce do lat 90tych XX wieku) i wtedy jak pociąg minie odstęp w Czyżowicach, kolejny może wyjechać z Wodzisławia. Na szybkich liniach istnieje SBL (Samoczynna blokada liniowa). W odległości co kilometr są ustawione semafory sterowane automatycznie (można sobie poczytać) i wtedy dajmy na to gdyby z Wodzisławia do Olzy była dwutorowa trasa wyposażona w SBL, to co chwilę może odjeżdżać i przyjeżdżać pociąg. Najbliższa nas linia wyposażona w SBL (w Polsce) to np. Odcinek Katowice - Czechowice, czy Czechowice - Zebrzydowice. Pozdrawiam.
Napisany przez Artur Klimek, 21.02.2013 18:59
Najnowsze komentarze