Zacznę od tego, że dzisiaj o 10:24 wjechał do Wodzisławia towarowy, próżny skład 40 wagonowy. W składzie były cysterny, wagony kryte, platformy oraz węglarki. O 10:45 skład wyjechał z Wodzisławia w kierunku Rybnika. Co do stacji i wykorzystania infrastruktury. Linia w kierunku kopalni 1 Maja kiedyś kumulowała największy ruch. Potocznie nazywano tą linię magistralą górniczą Rybnik Towarowy - Wodzisław - Rybnik Towarowy. Tak przynajmniej jest napisane w książce 4 dekady PTKiGK Rybnik. Z Wodzisławia dało się górniczą koleją dojechać do Wodzisław na około, przez KWK 1 Maja, Skrzyszów, Jastrzębie, Boguszowice, Rybnik Towarowy, KWK Marcel do Wodzisławia. Linia do Jastrzębia do też spory ruch towarowy. Z Jastrzębskiej stacji Zofiówka (nie mylić z kopalnią o tej samej nazwie) jeździły składy z węglem z Jastrzębskich kopalń i wszystko jeździło przez Wodzisław i w Polskę. Teraz cały węgiel idzie do Pawłowic Górniczych. Obecnie na stacji w Wodzisławiu infrastruktura jest w średnim stanie, ale w miarę utrzymana. Niektóre tory są zarośnięte i nie używane, ale to na szczęście pojedyncze przykłady. W części stacji przyjazdowej z KWK 1 maja są nieczynne rozjazdy i nie można obracać składów, stąd pociągi przyjeżdżające na plac wyładunkowy są wpychane przez lokomotywy. Gdyby były jakieś pytania proszę pytać. Pozdrawiam!
Napisany przez Artur Klimek, 14.02.2013 11:12
Najnowsze komentarze