Stacja Świerklany została zaprojektowana w lokalizacji umożliwiającej obsługę miast Wodzisław Śląski, Jastrzębie Zdrój, Rybnik i Żory przez pociągi kursujące w ciągu linii KDP. Układ torowy przewiduje budowę dwóch torów głównych zasadniczych dla pociągów przejeżdżających przez stację bez zatrzymania i ograniczania prędkości oraz dwóch torów głównych dodatkowych, zlokalizowanych po zewnętrznych stronach torów głównych zasadniczych, wyposażonych w perony jednokrawędziowe o długości 400m. Wjazd na torygłówne dodatkowe odbywa się po rozjazdach 1200-1:18,5, które nie wprowadzają ograniczenia prędkości na drodze hamowania oraz rozpędzania pociągu. Długości torów głównych dodatkowych zostały dostosowane do kursowania pociągów pasażerskich o długości 400m. Stacja wyposażona jest w pełne przejścia rozjazdowe pomiędzy torami 1 i 2 po stronie południowozachodniej umożliwiające poruszanie się pociągów z prędkością 160km/h w kierunku zwrotnym. Przejścia rozjazdowe pomiędzy torami 1 i 2 po przeciwnej stronie stacji zlokalizowane są na posterunku Żory Północ.
Napisany przez ~JacekPlacekCD, 07.02.2013 15:41
Najnowsze komentarze