Czeskie maszyny od czeskiego przewoźnika mogą dojechać tylko do Chałupek, na przywilejach ruchu przygranicznego. Tzn: Przywożą do Chałupek skład, oblatują skład i wracają do Czech. Dlaczego lokomotywy te nie mogą dojechać do Wodzisławia? Ponieważ nie spełniają wymogów polskich przepisów, tzn nie mają czuwaka i innych przyrządów. Oczywiście na pociągach Interregio jeżdżą czeskie lokomotywy o imieniach Jadwiga czy Ela (elektrowozy 163) i mają normalne dopuszczenie do ruchu po sieci PLK jak polskie lokomotywy. Pociągi do Wodzisławia są zestawione albo z wagonów czeskich Bautzen typu Y, albo z wagonów 111A produkcji HCP Poznań, które należą do PKP Intercity. Jest parę różnic między wagonami. Lokomotywy jakie ciągną pociągi do Wodzisławia to ET22 - sześcioosiowy elektryczny elektrowóz towarowy należący do PKP Cargo, EU07 - czteroosiowy elektryczny elektrowóz uniwersalny należący do PKP Cargo, oraz E186/E483 - czteroosiowy elektryczny elektrowóz uniwersalny należący do Lotos kolej. Z ciekawostek dodam, że w Wodzisławiu od pewnego czasu odstawiane są wagony przewoźnika ITL. Dodatkowo powiem, że na placu ładunkowym na tyłach stacji rozładowany jest na ciężarówki miał węglowy. Czyli do Wodzisławia PKP Cargo wysyła pełny skład i tutaj zostaje rozładowany na ciężarówki. Pozdrawiam.
Napisany przez Artur Klimek, 01.02.2013 13:55
Najnowsze komentarze