I tu się panowie mylicie. Jedyne nowe zakupione autobusy fabrycznie jeżdżą po Rybniku na linii 46!!! Są to nówki Citaro z 2011. Większość taboru MZK to autobusy 7-12 letnie wycofywane z niemieckich miast po liftingu. Np. te kilka Solarisów kupionych w zeszłym roku przez PKM Jastrzębie to roczniki 2003-4... A Rybniczek prowadził kapitalną politykę za którą należy się pochwała bo w latach 90 aby zwiększać ilość kursów i linii nasprowadzał pełno starych karos, a jak już zwiększył przewozy pasażerów to powoli ale skutecznie inwestuje w fabrycznie nowe autobusy i w nowatorskie pomysły. W tym roku będą rozstrzygnięte kolejne przetargi i to wyłącznie na nowe autobusy niskopodłogowe. Ale to nie tylko tabor jest ważny. MZK Jastrzębie nie uruchamia nowych linii!!! A Rybnik uruchamia ciągle nowe linie i ciągle modernizuje rozkłady. Podajcie mi jeden przykład dzielnicy Jastrzębia, Żor albo Wodzisławia która miałaby średnio w szczycie co 5-10 min autobus? A z Boguszowic Osiedla czy z Nowin do centrum Rybnika w szczycie autobusy jeżdżą co kilka minut. Ale nie ma się czemu dziwić kiedy MZK rządzą jakieś leśne dziadki z minionej epoki, a ZTZ-em nowocześni i otwarci ludzie! MZK to zakała transportowa Polski - jedyny zakład, który od lat traci pasażerów, likwiduje linie i tnie kursy, a przy tym każe sobie za to badziewie co raz więcej płacić. Jeszcze rok-dwa, a w MZK zostanie tylko Jastrzębie bo już pomału wszyscy widzą, że MZK to zwyczajne dziadostwo!!!
Napisany przez ~kierowca, 28.06.2012 23:07
Najnowsze komentarze