Poniedziałek, 6 maja 2024

imieniny: Judyty, Juranda, Benedykty

RSS

Promują walory swojej miejscowości

18.12.2012 00:00 red

KSIĄŻENICE. Młodzież z Czerwionki-Leszczyn nagrała film o Książenicach.

 

Młodzież z Czerwionki-Leszczyn zorganizowała kampanię promocyjną Książenic. Owocem ich działań jest niespełna 15-minutowy film o jednej z najstarszych miejscowości w regionie.

– Chcemy dotrzeć z naszym nagraniem do jak największej liczby odbiorców. Naszym zamierzeniem jest ukazanie Książenic przez pryzmat wyjątkowych mieszkańców i podkreślenie walorów przyrodniczych miejscowości. Mamy nadzieję, że uda nam się również obalić kilka stereotypów, mówiących o tym, że nic się tu nie dzieje – mówi Patrycja Suchart, uczennica Zespołu Szkół w Czerwionce-Leszczynach, współtwórczyni akcji. Kampania odbywa się w internecie  oraz mediach społecznościowych. Nagranie już teraz bije w sieci rekordy popularności, a uczniowie czerwieńskich szkół chętnie przesyłają je sobie na telefony komórkowe. Tylko w ostatni weekend film obejrzało ponad 1200 osób!

Bogactwo przyrody i ludzi

Na nagraniu możemy zobaczyć m.in. książenicki kościół, remizę OSP, lipę – pomnik przyrody, przedszkole. Film rozpoczyna się wyjaśnieniem pochodzenia nazwy miejscowości. Młodzież w swojej pracy przytacza też legendę, według której Mieszko Laskonogi miał posadzić na terenie dzisiejszych Książenic drzewo i ustanowić w tym miejscu osadę, a sami mieszkańcy mieli mu służyć i składać daniny na rzecz kolejnych władców. Wszyscy bohaterowie filmu jednogłośnie  opowiadają o tym, że Książenice to miejsce idealne do życia, pracy i wyciszenia. – Fajny film i ciekawa inicjatywa! Oby więcej takich – komentuje internautka Kasia. W filmie wystąpili sami książeniczanie, dzieląc się informacjami o swoich pasjach oraz podkreślając walory rodzimej miejscowości. Swoją obecność zaznaczył tu zespół śpiewaczy Książeniczanki, koło gospodyń wiejskich, lokalny raper PrzemoC, młodzieżowa drużyna pożarnicza, leśniczy, harcerze, a nawet przedszkolaki.

Rosnąca popularność

– Liczba odsłon filmu pokazuje, że ma on duży potencjał wirusowy i ma szansę zaistnienia w świadomości wielu młodych mieszkańców regionu – komentuje Mariusz Juszczyk, animator akcji, który czuwał nad rozwojem kampanii. Kampania jest częścią projektu „Kreatywni dla tradycji – twórcze działania młodzieży”, realizowanym przez gminę i miasto Czerwionka-Leszczyny oraz agencję reklamową Medium. Wcześniej, w ramach tego przedsięwzięcia, młodzież wzięła udział w warsztatach z zakresu marketingu, promocji, projektowania stron internetowych i fotografii.

– Książenice mogą być miejscem, gdzie można się wyciszyć i uciec od całego zgiełku miejskiego – podsumowuje Przemek „PrzemoC” Gadomski, mieszkaniec Książenic i jeden z bohaterów nagrania. Film można obejrzeć na kanale YouTube.

(ska)

 

  • Numer: 51/52 (319/320)
  • Data wydania: 18.12.12