środa, 8 maja 2024

imieniny: Stanisława, Lizy, Dezyderii

RSS

Nauka stała się atrakcją

13.12.2011 00:00 red

Ponad 3,2 tys. uczniów mogło uczestniczyć w bezpłatnych zajęciach dzięki dotacji pozyskanej przez gminny wydział edukacji.

CZERWIONKA–LESZCZYNY. „Europejski po–ziom”, bo o nim mowa w Czerwionce–Leszczynach był realizowany przez ostatni rok w 14 gminnych szkołach. Czerwionecki samorząd pozyskał na niego blisko 4 mln. zł dotacji. Za te pieniądze szkoły organizowały różnorodne zajęcia pozalekcyjne. Dzieci uczestniczyły m.in. w kołach zainteresowań (języka polskiego, języków obcych, informatyki, plastycznych, muzycznych, przyrodniczych, matematycznych, ratownictwa, teatralnych, europejskich, recytatorskich, dziennikarskich, regionalnych, czytelniczych, turystycznych), zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się, zajęciach specjalistycznych (korekcyjno–kompensacyjne, logopedyczne) oraz zajęciach dydaktyczno–wyrównawczych. Dzięki projektowi uczniowie mogli też uczestniczyć w wielu wycieczkach, a szkoły doposażyć swoje bazy dydaktyczne w pomoce, których z własnych finansów nie byłyby w stanie kupić. Do placówek trafiły m.in.: zestawy komputerowe, aparaty fotograficzne, tablice interaktywne, mikrofony bezprzewodowe, dyktafony, programy i gry edukacyjne, zestawy do przeprowadzania doświadczeń fizycznych, kostiumy, maski i lalki do kół teatralnych, zestawy do rytmiki z akcesoriami, wibratory logopedyczne, programy multimedialne do pracy z dzieckiem dysleksyjnym. – Dzięki projektowi nasza szkoła zakupiła m.in. teleskop. Podczas jednych z zajęć koła z astronomii uczniowie oglądali gwiazdy. Zaprosili też młodszych kolegów z leszczyńskiej podstawówki. Zajęcia były tak pasjonujące, że mimo późnej pory żaden uczeń nie chciał iść do domu. Europejski po–ziom sprawił, że nauka stała się atrakcją – mówi  Krzysztof Kalinowski, dyrektor gimnazjum nr 2 w Leszczynach. Projekt podsumowała specjalna konferencja, podczas której przedstawiono cele projektu i jego efekty. O tych ostatnich można się było przekonać, oglądając występy uczniów, którzy zaprezentowali wszystkim to, czego nauczyli się dzięki dodatkowym zajęciom za unijne pieniądze. – Zajęcia pomagały w lekcjach, wyprzedzały materiał. Nauka polegała na przyjemnych zajęciach – poprzez zabawę, ruch, wycieczki, zamianę ról, realizację wielu różnych projektów. Podobało nam się, że na każdych działo się coś innego – mówili uczniowie gimnazjum nr 4. – Wiedza to najważniejszy kapitał ludzki. Jesteśmy przekonani, że zdobyte, dzięki projektowi doświadczenia i umiejętności zaowocują w przyszłości – podsumowuje Iwona Flajszok, naczelnik wydziału edukacji.

„Europejski po–ziom” w liczbach: uczestniczyło w nim 3201 uczniów, odbyło się 35 298 godzin zajęć pozalekcyjnych, w projekcie zatrudnionych było 270 pedagogów, 14 szkół wzięło w nim udział, dotacja UE to 3 916 605, 08 zł, 587 490,76 zł dał budżet państwa. 

(MS)

  • Numer: 50 (266)
  • Data wydania: 13.12.11