środa, 25 grudnia 2024

imieniny: Anastazji, Piotra, Eugenii

RSS

Z tego mogą być grube pieniądze

13.11.2007 00:00
Niebawem na rybnickich rondach pojawią się miejskie billboardy.

Rybnicki magistrat wpadł na pomysł, jak zwiększyć wpływy do miejskiej kasy: miasto będzie zarabiać na reklamach.

Ostatnie decyzje podjęte przez rząd dotyczące ulgi podatkowej odbiją się boleśnie na dochodach miasta. Szacuje się, że strata miasta wyniesie nawet 20 milionów złotych.

– Sytuacja jest dramatyczna i z pewnością przeniesie się na możliwość pozyskiwania środków unijnych – powtarza na sesjach Adam Fudali, prezydent Rybnika.

Nic dziwnego, że miasto szuka dodatkowych źródeł zarobku. Jednym z pomysłów jest wykorzystanie rond na cele reklamowe. To bardzo kusząca lokalizacja dla potencjalnych klientów. Położenie rybnickich rond sprawia, że widać je już ze znacznych odległości. Stojący w korkach kierowcy mieliby też sporo czasu na zapoznanie się z reklamą. To wszystko sprawia, że gra jest warta świeczki i można za taką lokalizację zażądać grubych pieniędzy. Sam prezydent jest również na taki pomysł otwarty.

– Taki system reklam realizowany jest już w naszym mieście od jakiegoś czasu. Najlepszym przykładem jest rondo na ul. Rudzka–Podmiejska, na którym umieszczona jest instalacja reklamowa Elektrowni „Rybnik”. Dzięki wieloletniej umowie z Elektrownią miasto ma przychody rzędu kilkuset tysięcy złotych. W tej chwili prowadzę korespondencję z firmą Plaza, której również proponujemy podobną ofertę, na rondzie Raciborska–Wodzisławska–Dworek–Hallera. Firma wstępnie wyraziła zainteresowanie tym pomysłem i w najbliższym czasie przedstawi nam projekt swojej reklamy na rondzie. Taka sama propozycja zostanie skierowana do Carrefoura. Kierowcy, których liczba przydrożnych billboardów i tak przyprawia o zawrót głowy, podchodzą do pomysłu sceptycznie.

– Moim zdaniem rondo z reklamami to nie najlepsze rozwiązanie. To może sprawić, że drogowe oznaczenia przestaną być czytelne. Szczególnie dla kierowców spoza naszego miasta – mówi Jan Kuraś, kierowca z Chwałowic. Mimo to reklamy na rondach pojawią się i to w niedługim czasie. – Realizacja takich pomysłów sprawia, że budżet miasta po stronie dochodowej jest wyższy, a to przecież wróży dalszy rozwój naszego miasta – ucina prezydent.

(acz)

  • Numer: 46 (53)
  • Data wydania: 13.11.07