Polubiliśmy kontakty z fiskusem przez internet
Mieszkańcy powiatu wodzisławskiego, w tym prowadzący działalność gospodarczą znajdują się w czołówce województwa pod względem złożonych dokumentów za pośrednictwem internetu.
Aktualnie są na 6. miejscu. – Na 371602 dokumenty złożone w tutejszym urzędzie 56222 złożono drogą elektroniczną, tj. 15,13 proc. Jeszcze lepszy wynik uzyskano w trakcie akcji składania zeznań rocznych PIT za 2011 rok, gdzie aż 17,06 proc. zeznań wpłynęło do urzędu internetem – informuje Marek Bernais, naczelnik Urzędu Skarbowego w Wodzisławiu.
Od 1 października osoby fizyczne mogą składać kolejne deklaracje w formie elektronicznej bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Są to druki VAT-7, VAT-7K, VAT-7D – za okresy rozliczeniowe rozpoczynające się po 31 grudnia 2010 r. – w przypadku osób fizycznych będących podatnikami podatku VAT oraz PCC - 3 (bez załącznika PCC - 3a ) – dotyczące czynności cywilnoprawnych dokonywanych po 31 grudnia 2011 r. Dotychczas z takiej możliwości mogli korzystać tylko podatnicy składający deklaracje PIT.
(tora)
Jak wysłać deklaracje internetem?
Do wysłania wymienionych w tekście deklaracji podatkowych konieczny jest oczywiście dostęp do internetu oraz przygotowanie danych takich jak: PESEL, NIP (jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą albo jesteś zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług albo płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za zatrudnionego pracownika), imię i nazwisko, data urodzenia, kwota przychodu wykazana w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszym niż rok, w którym składane są deklaracje, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji.
Etapy przesyłania deklaracji:
1) wejście na stronę www.e-deklaracje.gov.pl, pobranie i zainstalowanie z zakładki Do pobrania aplikacji e-Deklaracje desktop lub wtyczkę (plug-in) w przypadku chęci wysłania formularza bezpośrednio ze strony,
2) wypełnienie odpowiedniego formularzu w aplikacji e-Deklaracje desktop lub bezpośrednio na stronie – zakładka Formularze,
3) podpisanie formularza wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszym niż rok, w którym składane są deklaracje,
4) wysłanie dokumentu,
5) pobranie i zachowanie Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO). Jest ono dowodem traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia deklaracji w urzędzie skarbowym.
Najnowsze komentarze