Sobota, 23 listopada 2024

imieniny: Adeli, Klemensa, Orestesa

RSS

W skrócie

27.10.2009 00:00
 
SMS w ochronie dzieci
 
WODZISŁAW
Wodzisław włączył się w kampanię Fundacji Dzieci Niczyje SMS przeciwko przemocy. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na zagrożenia wobec dzieci oraz zgromadzenie funduszy na działania fundacji obejmujące walkę z przemocą wobec dzieci i pomoc najmłodszym ofiarom przestępstw. Kampania potrwa do 31 grudnia. Działania fundacji można wesprzeć wysyłając SMS o treści DZIECI na numer 72 015 (koszt 2,44 zł z VAT). Całkowity dochód z akcji przekazywany jest fundacji (operatorzy zrzekli się swojej prowizji).
 
Dni wolontariatu
 
RYDUŁTOWY
Do grudnia potrwają Dni Wolontariatu organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1. Placówka planuje nawiązać współpracę ze schroniskiem dla zwierząt w Jastrzębiu. Uczniowie będą zajmować się bezdomnymi psami. Dzięki specjalistom z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Wodzisławiu poznają zasady dogoterapii. W listopadzie planowane jest spotkanie z mieszkańcami Domu Pomocy Społecznej w Gorzycach. – Uczniowie poznają specyfikę tej placówki oraz będą brali udział w terapii zajęciowej wraz z mieszkańcami Domu – mówi Joanna Kowalska, pracownik ZSP 1 w Rydułtowach. W najbliższych planach są organizacja andrzejek w Przedszkolu „Pod nutką”, halloween w Zespole Świetlic Profilaktyczno – Wychowawczych w Wodzisławiu Śl., zbiórka darów dla oddziału dziecięcego szpitala w Rydułtowach oraz akcja głośnego czytania dla małych pacjentów. 
 
Alkomaty po mszy
 
REGION
Głośnym echem odbiła się niedzielna akcja, podczas której alkomaty były rozdawane w kościołach w całej Polsce. Na Śląsku ogólnopolską akcją został objęty tylko jeden kościół pw. Św. Kazimierza Królewicza w Katowicach. – Akcja cieszy się dużą popularnością, zyskała poparcie wśród księży i policji –  powiedziała nam Katarzyna Wiernicka z biura prasowego kampanii społecznej Alko-Casco. W sumie zostanie rozdanych 18 tysięcy alkomatów, część w kościołach, część przez policjantów podczas kontroli na drogach, a część otrzymają świeżo upieczeni kierowcy w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego. Jest to zarazem już druga edycja ogólnopolskiej kampanii „Alko-Casco - Alkomat w każdym aucie” zainicjowanej przez producenta marki Soplica. W tym roku kampania koncentruje się głównie na młodych kierowcach, którzy wsiadają za kierownicę na tzw. kacu. Warto dodać, że właśnie w województwie śląskim zatrzymano najwięcej, bo ponad 2500 kierowców, u których wykryto 0,2 do 0,5 promila alkoholu w organizmie.
  • Numer: 43 (468)
  • Data wydania: 27.10.09