Jak uczyć dzieci niepełnosprawne?
O modelu edukacji w innych krajach i kształceniu dzieci niepełnosprawnych rozmawiano podczas I Forum Oświatowego w Wodzisławiu
Przedsięwzięcie zorganizowano 26 lutego w auli Wydziału Zamiejscowego Wyższej Szkoły Humanistyczno–Ekonomicznej. Uczestnicy wysłuchali wykładów na temat systemu edukacji w Turcji i Szwecji prezentowanych przez przedstawicieli tych państw. Nie zapomniano także o modelu obowiązującym w Polsce. Wiele uwagi poświęcono nauczaniu dzieci z niepełnosprawnością umysłową i autyzmem. Na ten temat mówiła m.in. Beata Rączka, dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego w Wodzisławiu.
– Inicjatywa organizowania forum jest bardzo interesująca – mówi Aleksandra Chudzik, wiceprezydent Wodzisławia. – Nieczęsto zdarza się, aby w jednym miejscu zebrały się osoby z trzech różnych krajów zajmujące się tym samym problemem, w tym wypadku pracą z dziećmi ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Wzajemna wymiana doświadczeń zawsze niesie refleksję na temat ewentualnych zmian, czy też innego spojrzenia na dane zjawisko. Mam nadzieję, że I Wodzisławskie Forum Oświatowe zapoczątkowało nowy cykl konstruktywnych spotkań – dodaje pani prezydent.(raj)
– Inicjatywa organizowania forum jest bardzo interesująca – mówi Aleksandra Chudzik, wiceprezydent Wodzisławia. – Nieczęsto zdarza się, aby w jednym miejscu zebrały się osoby z trzech różnych krajów zajmujące się tym samym problemem, w tym wypadku pracą z dziećmi ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Wzajemna wymiana doświadczeń zawsze niesie refleksję na temat ewentualnych zmian, czy też innego spojrzenia na dane zjawisko. Mam nadzieję, że I Wodzisławskie Forum Oświatowe zapoczątkowało nowy cykl konstruktywnych spotkań – dodaje pani prezydent.(raj)
Najnowsze komentarze