Psia ewidencja
Zmieniony regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Radlina nakłada nowy obowiązek na właścicieli psów. W terminie 30 dni od daty wejścia w posiadanie psa są oni zobowiązani do zarejestrowania pupila w rejestrze prowadzonym przez Urząd Miasta. Osoby posiadające już psa muszą to zrobić do czerwca tego roku. – Celem tych działań jest uporządkowanie sytuacji z mnożącymi się bezpańskimi psami, a także zdyscyplinowanie właścicieli psów do zwrócenia większej uwagi na swych podopiecznych – wyjaśniają urzędnicy.
Pies dobrze zidentyfikowany
Dowodem na rejestrację psa będzie wydany przez urząd znaczek identyfikacyjny. Znaczek musi być noszony na obroży. Rejestr psów będzie prowadzony w formie komputerowej stałej lokalnej bazy danych. Zawierał będzie m.in. numer ewidencyjny, datę rejestracji, opis psa, nazwisko i imię lub nazwa podmiotu będącego posiadaczem psa oraz jego adres. Obowiązek rejestracji nie dotyczy szczeniąt do 4. miesiąca życia. Nowe prawo nakłada również na właścicieli psów obowiązek zgłoszenia ich śmierci, zniknięcia bądź sprzedaży.
Znaczek za podatek
Znaczki identyfikacyjne oficjalnie będą wydawane za darmo. Ale jak się okazuje, właściciel psa będzie mógł je odebrać tylko przy okazji uiszczania opłaty za posiadanie psa. Wychodzi więc na to, że radlińscy urzędnicy chcą upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Z jednej strony ograniczyć problem bezpańskich psów, a przy okazji zwiększyć ściągalność podatku. Dziś wynosi on 20 zł od psa trzymanego w obejściu domku jednorodzinnego i 40 zł za psa trzymanego w mieszkaniu w bloku. (art)
Najnowsze komentarze