Sobota, 2 listopada 2024

imieniny: Bohdany, Tobiasza, Bohdana

RSS

Nie musimy mieć kompleksów

21.11.2006 00:00
Partnerska współpraca z zagranicznymi szkołami motywuje uczniów do nauki języków. Przedstawiciele Szkoły Podstawowej w Łaziskach niedawno gościli w Wiedniu – wizyta była związana z projektem w ramach programu Socrates Comenius.

Do Austrii wyjechało dwóch nauczycieli oraz dwie uczennice. Odwiedzili oni szkołę, która jest koordynatorem projektu pod nazwą „Prawa dziecka czynią je zdrowe i szczęśliwe”. Mieli okazję wziąć udział w lekcjach w różnych klasach, zwiedzali Wiedeń – byli w starej części miasta oraz wesołym miasteczku na Praterze. Podczas wizyty dyskutowano na temat dalszej realizacji projektu.

Współpraca ze szkołami z Austrii, Włoch, Irlandii i Wielkiej Brytanii trwa już drugi rok. W ramach projektu organizowane są różnorodne imprezy szkolne, których celem jest promowanie twórczości dziecięcej. Uczniowie opracowują broszurę i maskotkę, przygotowany zostanie również dziennik w formie pamiętnika. Niedawno w Łaziskach odbył się Europejski Dzień Języków – w programie znalazły się konkursy dla uczniów w języku angielskim i niemieckim, przygotowane zostało też anglojęzyczne przedstawienie. Każda z klas zaprezentowała taniec wybranego kraju europejskiego, a stroje zostały przygotowane przez uczniów i rodziców. W czerwcu przyszłego roku wizyta w ramach programu Socrates Comenius odbędzie się w szkole w Łaziskach.

– Jesteśmy dumni, że potrafimy korzystać z unijnych pieniędzy – mówi dyrektor Gabriela Kłosek. – Można je wykorzystać na zakup materiałów i sprzętu dla szkoły. Jest to okazja do poznania kolegów z zagranicy i wymiany doświadczeń. Nasi uczniowie mogli się przekonać, że mimo iż jesteśmy wiejską szkołą nie musimy mieć kompleksów w stosunku do innych.

W ramach programu Socrates Comenius w wizytach zagranicznych może uczestniczyć bardzo ograniczona liczba uczniów. W szkole w Łaziskach został opracowany specjalny regulamin określający, które dzieci mogą wyjechać. Jednym z warunków są dobre wyniki w nauce języków obcych. Dla uczniów jest to motywacja, by tych języków się uczyć.

(jak)

  • Numer: 47 (356)
  • Data wydania: 21.11.06