Niedziela, 28 lipca 2024

imieniny: Aidy, Innocentego, Marceli

RSS

Decyzja należy do ciebie

13.04.2004 00:00
Kilkuset gimnazjalistów odwiedziło Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 podczas Dni Otwartych, zorganizowanych tutaj w ostatnich dniach marca.
Gospodarze szkoły przygotowali dla młodszych kolegów sporo atrakcji. Oczywiście podstawowym celem było zaprezentowanie możliwości edukacyjnych tej placówki. Nie zabrakło także sporej dawki rozrywki. Zwiedzanie szkoły gimnazjaliści rozpoczynali i kończyli w sali gimnastycznej. Tutaj na starej scenie zaprezentował się nie tylko zespół muzyczny, ale także teatrzyk pierwszoklasistów, którzy przygotowali pantomimiczne scenki z życia klasy. Uczniowie odwiedzający mury ZSP w sali multimedialnej mieli okazję zobaczyć zrealizowany przez uczniów film na temat szkoły, wykonywać doświadczenia w pracowni chemicznej i fizycznej oraz zaznajomić się z pracownią komputerową. Dla gimnazjalistów od września placówka ta otwiera sześć klas Liceum Ogólnokształcącego. Oczywiście każdy będzie mógł wybrać przedmiot, który realizowany będzie w rozszerzonym zakresie. Mowa tutaj m.in. o matematyce, chemii, fizyce, języku polskim i językach obcych. W Liceum Profilowanym pojawi się z kolei klasa administracyjno-ekonomiczna.
 
Uczniowie  naszej placówki są dobrze przygotowani przez nauczycieli do egzaminu maturalnego, a wielu z nich z powodzeniem dostaje się na wybrane przez siebie kierunki studiów. Nie brakuje również laureatów różnych konkursów i olimpiad,  także ogólnopolskich. Nasza uczennica, Helena Koperniok zdobyła laury w Olimpiadzie Języka Francuskiego i Olimpiadzie o Prawach Człowieka, dzięki czemu otrzymała (jako jedyna w powiecie) stypendium Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu - podkreśla Urszula Hetman, jedna z organizatorek Dni Otwartych. Warto dodać, że w szkole dynamicznie działa Samorząd Szkolny, Klub Europejski „Sirius” oraz PCK i jego honorowi krwiodawcy. Ponadto swoje talenty rozwijać można w klubie sportowym, kółku regionalnym i teatralnym. ZSP nr 1 jest szkołą niewielką, więc podmiotowe traktowanie ucznia jest o wiele prostsze niż w dużych obiektach - dodaje Urszula Hetman.
 
(raj)
  • Numer: 16 (220)
  • Data wydania: 13.04.04