Poznasz - zrozumiesz
Dzieci z klas integracyjnych Szkoły Podstawowej nr 9 uczestniczyły w zajęciach warsztatowych, gdzie poruszano problem osób niepełnosprawnych.
Zajęcia warsztatowe odbyły się 12 listopada w dwóch turach. W II klasie integracyjnej przeprowadzono je w godzinach 9.00 - 11.30, zaś w klasie pierwszej w godzinach 12.00 - 15.00. Na warsztaty zaproszono przedstawicieli Polskiego Związku Niewidomych, Koła Terenowego w Wodzisław Śl. Jacka Miłota i Ireneusza Parysz. Koordynatorem całych warsztatów była Barbara Radomska z SP nr 9.
Przebieg zajęć warsztatowych był podzielony na dwie części. Teoretyczną, gdzie dzieciom i nauczycielom przybliżono problem osób niepełnosprawnych oraz pokazano oporządzenia ułatwiające funkcjonowanie w społeczeństwie. Wymienić można tutaj m.in.: sygnalizator informujący, że naczynie jest pełne, mówiącą wagę, urządzenie informujące czy kartka papieru jest zapisana. Zaprezentowano również sprzęt optyczny (specjalistyczne lupy, lampy z lupami oraz folie powiększające). W części praktycznej dzieci mogły spróbować przy użyciu metalowych tabliczek zapisać swoje imię w języku Braille’a , przygotować kanapkę z zasłoniętymi oczami, czy przy użyciu białej laski poruszać się po klasie. Dzięki tym warsztatom, dzieci lepiej poznały problemy i zmagania osób niewidzących, a ćwiczenia praktyczne np. z przygotowaniem kanapki pokazało im jak trudno wykonać nawet tak prostą czynność - mówi B. Radomska. Cieszy fakt, że uczniowie wykazali tak ogromną aktywność podczas tych warsztatów. Taka lekcja życia pozwoli aby w przyszłości nie były obojętne na problemy osób niepełnosprawnych. Kolejne spotkanie z członkami z PZN planujemy na styczeń przyszłego roku. Mam nadzieję, że będą tak owocne jak te które mamy za sobą.
(rs)
Przebieg zajęć warsztatowych był podzielony na dwie części. Teoretyczną, gdzie dzieciom i nauczycielom przybliżono problem osób niepełnosprawnych oraz pokazano oporządzenia ułatwiające funkcjonowanie w społeczeństwie. Wymienić można tutaj m.in.: sygnalizator informujący, że naczynie jest pełne, mówiącą wagę, urządzenie informujące czy kartka papieru jest zapisana. Zaprezentowano również sprzęt optyczny (specjalistyczne lupy, lampy z lupami oraz folie powiększające). W części praktycznej dzieci mogły spróbować przy użyciu metalowych tabliczek zapisać swoje imię w języku Braille’a , przygotować kanapkę z zasłoniętymi oczami, czy przy użyciu białej laski poruszać się po klasie. Dzięki tym warsztatom, dzieci lepiej poznały problemy i zmagania osób niewidzących, a ćwiczenia praktyczne np. z przygotowaniem kanapki pokazało im jak trudno wykonać nawet tak prostą czynność - mówi B. Radomska. Cieszy fakt, że uczniowie wykazali tak ogromną aktywność podczas tych warsztatów. Taka lekcja życia pozwoli aby w przyszłości nie były obojętne na problemy osób niepełnosprawnych. Kolejne spotkanie z członkami z PZN planujemy na styczeń przyszłego roku. Mam nadzieję, że będą tak owocne jak te które mamy za sobą.
(rs)
Najnowsze komentarze