Primera – Najlepszy w klasie średniej
Najnowsza generacja Primery łączy śmiałą stylizację z zaawansowaną technologią i prostotą obsługi. W futurystycznych kształtach Primery kryje się unikatowy, centralny system sterowania wieloma funkcjami samochodu oraz wyjątkowy układ jezdny.
Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży nowa Primera, zdobyła prestiżowe nagrody. Brytyjski miesięcznik motoryzacyjny „Top Gear” przyznał jej tytuł „najlepszego samochodu klasy średniej”. Nowy Nissan zwyciężył w tej rywalizacji z Fordem Mondeo, MG ZT, Volkswagenem Passatem oraz Renault Laguną. W plebiscycie „Samochodu Roku” polskiej edycji miesięcznika Playboy nowego Nissana Primerę wyróżniono zaś za nowatorskie rozwiązania techniczne i europejską elegancję. Oto krótka charakterystyka tego modelu.
NADWOZIE - w stylu nowej Primery dominuje koncepcja jednej bryły - linia obrysu nadwozia łagodnie integruje przód, środek i tył samochodu, tworząc niezwykle wyszukaną, elegancką i zarazem sportową sylwetkę.
WNĘTRZE - zostało zdominowane przez niezwykły układ tablicy rozdzielczej z centralnym zestawem przełączników i ekranem wyświetlacza wchodzących w skład tzw. systemu „N-FORM” oraz zestawem analogowych wskaźników, odwołujących się do klasycznej, sportowej tradycji Nissana.
KOMFORT JAZDY I PROWADZENIE - układ jezdny najnowszej Primery zapewnia komfort jazdy na najwyższym, światowym poziomie. Zawieszenie opracowano w europejskim ośrodku badawczo-rozwojowym Nissana (Nissan Technical Centre Europe) w Cranfield, w Wielkiej Brytanii. Zespół przedniego zawieszenia o zupełnie nowej konstrukcji został zamocowany do ramy pośredniej. Jego konstrukcja gwarantuje zachowanie precyzji prowadzenia i przyczepności poprzednich generacji Primery, zapewniając wyższy komfort oraz tłumienie drgań i hałasu. Przy tylnym zawieszeniu konstruktorzy pozostali wierni przestrzennie prowadzonej belce skrętnej, znanej z poprzednich konstrukcji Nissana. Dzięki podwojeniu rozmiarów elementów metalowo-gumowych i zmniejszeniu ich sztywności uzyskano znaczące zwiększenie zdolności do tłumienia hałasu oraz drgań.
JEDNOSTKI NAPĘDOWE - do napędu nowej Primery zastosowano gruntownie zmodernizowane silniki ZI o pojemnościach 1.6 i 1.8 dm3 oraz dwie zupełnie nowe jednostki napędowe: ZI o pojemności 2.0 dm3 oraz turbodoładowaną ZS o pojemności 2.2 dm3 z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail. Klienci - zwłaszcza w Polsce chętnie wybierają też nowoczesnego diesla 1.9.
BEZPIECZEŃSTWO JAZDY - liczne udoskonalenia sprawiają, że nowa Primera należy do najbezpieczniejszych pojazdów segmentu D w zakresie bezpieczeństwa czynnego. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj układ hamulcowy wyposażony w najnowszej generacji system przeciwpoślizgowy ABS Bosch 8 - mniejszy, lżejszy i wydajniejszy od poprzednich generacji.
Niezwykle sztywne nadwozie nowej Primery zostało wyposażone w strefy kontrolowanego zgniotu, mające za zadanie pochłaniać energię zderzenia i nie dopuścić do deformacji środkowej strefy nadwozia, którą stanowi kabina pasażerska.
Primera - oprócz dwóch poduszek przednich - została również seryjnie wyposażona w poduszki boczne i kurtyny powietrzne.
na pdst. materiałów prasowych Nissan Poland
Więcej informacji na temat nowej Primery oraz możliwość odbycia jazdy próbnej tym samochodem uzyskają Państwo w Nissan-Mad Mobil w Rybniku, tel. 421 25 45.
NADWOZIE - w stylu nowej Primery dominuje koncepcja jednej bryły - linia obrysu nadwozia łagodnie integruje przód, środek i tył samochodu, tworząc niezwykle wyszukaną, elegancką i zarazem sportową sylwetkę.
WNĘTRZE - zostało zdominowane przez niezwykły układ tablicy rozdzielczej z centralnym zestawem przełączników i ekranem wyświetlacza wchodzących w skład tzw. systemu „N-FORM” oraz zestawem analogowych wskaźników, odwołujących się do klasycznej, sportowej tradycji Nissana.
KOMFORT JAZDY I PROWADZENIE - układ jezdny najnowszej Primery zapewnia komfort jazdy na najwyższym, światowym poziomie. Zawieszenie opracowano w europejskim ośrodku badawczo-rozwojowym Nissana (Nissan Technical Centre Europe) w Cranfield, w Wielkiej Brytanii. Zespół przedniego zawieszenia o zupełnie nowej konstrukcji został zamocowany do ramy pośredniej. Jego konstrukcja gwarantuje zachowanie precyzji prowadzenia i przyczepności poprzednich generacji Primery, zapewniając wyższy komfort oraz tłumienie drgań i hałasu. Przy tylnym zawieszeniu konstruktorzy pozostali wierni przestrzennie prowadzonej belce skrętnej, znanej z poprzednich konstrukcji Nissana. Dzięki podwojeniu rozmiarów elementów metalowo-gumowych i zmniejszeniu ich sztywności uzyskano znaczące zwiększenie zdolności do tłumienia hałasu oraz drgań.
JEDNOSTKI NAPĘDOWE - do napędu nowej Primery zastosowano gruntownie zmodernizowane silniki ZI o pojemnościach 1.6 i 1.8 dm3 oraz dwie zupełnie nowe jednostki napędowe: ZI o pojemności 2.0 dm3 oraz turbodoładowaną ZS o pojemności 2.2 dm3 z wtryskiem bezpośrednim typu Common Rail. Klienci - zwłaszcza w Polsce chętnie wybierają też nowoczesnego diesla 1.9.
BEZPIECZEŃSTWO JAZDY - liczne udoskonalenia sprawiają, że nowa Primera należy do najbezpieczniejszych pojazdów segmentu D w zakresie bezpieczeństwa czynnego. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj układ hamulcowy wyposażony w najnowszej generacji system przeciwpoślizgowy ABS Bosch 8 - mniejszy, lżejszy i wydajniejszy od poprzednich generacji.
Niezwykle sztywne nadwozie nowej Primery zostało wyposażone w strefy kontrolowanego zgniotu, mające za zadanie pochłaniać energię zderzenia i nie dopuścić do deformacji środkowej strefy nadwozia, którą stanowi kabina pasażerska.
Primera - oprócz dwóch poduszek przednich - została również seryjnie wyposażona w poduszki boczne i kurtyny powietrzne.
na pdst. materiałów prasowych Nissan Poland
Więcej informacji na temat nowej Primery oraz możliwość odbycia jazdy próbnej tym samochodem uzyskają Państwo w Nissan-Mad Mobil w Rybniku, tel. 421 25 45.
Najnowsze komentarze