Wtorek, 19 listopada 2024

imieniny: Elżbiety, Seweryny, Salomei

RSS

Droga Racibórz-Rybnik będzie przejezdna w połowie roku, a miała być gotowa 1 marca. Co zostało jeszcze do wykonania?

05.04.2022 00:00 red

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach zapowiada, że „w połowie roku” zakończona zostanie przebudowa DW 935 od kanału Ulga w Raciborzu do Rzuchowa (skrzyżowanie z DW 933). Co zostało już wykonane, a co pozostaje do zrobienia?

– Do wykonania pozostała przebudowa przejazdu kolejowego, budowa sygnalizacji świetlnej i ułożenie mas bitumicznych na części przebudowywanego odcinka DW 935 – informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

Zaś w ramach tego przedsięwzięcia wykonane zostały takie prace jak: ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowa istniejącej konstrukcji jezdni z dopuszczeniem nacisku na pojedynczą oś 11,5 tony, przebudowa i korekta geometrii istniejących skrzyżowań, przebudowa oraz budowa chodników, ścieżek rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych, przebudowa zjazdów, przebudowa i budowa zatok autobusowych, instalacja elementów bezpieczeństwa ruchu i elementów uspokojenia ruchu, przebudowa i prace na obiektach mostowych, budowa elementów odwodnienia pasa, zabezpieczenie i przebudowa wszystkich kolizji z urządzeniami infrastruktury technicznej, przebudowa sieci uzbrojenia terenu i inne, instalacja ekranów akustycznych, budowa kanałów technologicznych oraz budowa oświetlenia ulicznego.

Koszt tej inwestycji to ponad 103 mln zł. Kwota ta pochodzić będzie w całości z budżetu Samorządu Województwa Śląskiego.

Przypomnijmy, że początkowo sądzono, że remont zostanie zakończony 1 marca 2022 roku. Obecnie mówi się o finale w „połowie roku”. – Wykonawca wystąpił o przedłużenie tego terminu do 30 czerwca. Powodem, jaki podaje, są dodatkowe prace, jakie musiały być przeprowadzone. W szczególności rzecz dotyczy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Brzeską. O jej budowę wystąpiły władze miasta. Także zakres prac związanych z przebudową instalacji teletechnicznych był większy, niż zakładano. Niektóre z nich przebiegały w innych miejscach, niż ujawniono to na mapach geodezyjnych – wyjaśniał Nowinom Ryszard Pacer, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.

(mad)

  • Numer: 14 (1561)
  • Data wydania: 05.04.22
Czytaj e-gazetę