Niedziela, 28 lipca 2024

imieniny: Aidy, Innocentego, Marceli

RSS

Nieprawidłowości w funduszach sołeckich

09.07.2019 00:00 red

Radni chcą zobowiązać sołtysów do opisywania faktur oraz ewidencjonowania zakupów. Wszystko po to, aby uniknąć sytuacji, do jakich doszło w Rudniku i Szonowicach.

Komisja rewizyjna Rady Gminy Rudnik przyjrzała się wykonaniu funduszu sołeckiego w Rudniku oraz Szonowicach. Wątpliwości radnych wzbudziły trzy kwestie:

1. zakup za 2500 zł aparatu fotograficznego w Szonowicach,

2. rozliczenie inwestycji polegającej na ułożeniu drogi z betonowych płyt w Szonowicach,

3. zakup systemu monitoringu dla OSP Rudnik za 2500 zł (na zestaw złożyła się tylko jedna kamera, monitorująca wyłącznie drzwi wejściowe).

Członkowie komisji rewizyjnej wnioskują, aby faktury na zakupy z funduszu sołeckiego były opisywane przez sołtysów – ze wskazaniem celu zakupu oraz sposobu wykorzystania zakupionych materiałów i usług. Ponadto członkowie komisji rewizyjnej proponują, aby wszystkie środki trwałe zakupione przez sołtysów, były zapisywane w księdze ewidencji. Takie księgi nie są obecnie prowadzone w sołectwach gminy. Trzeba będzie je dopiero założyć.

(żet)

  • Numer: 28 (1412)
  • Data wydania: 09.07.19
Czytaj e-gazetę