środa, 20 listopada 2024

imieniny: Anatola, Rafała, Edmunda

RSS

Piórem naczelnego: Sieciówki wycofały reklamówki

09.01.2018 00:00 red.

Mariusz Weidner, Redaktor naczelny Nowin Raciborskich

Co robię zakupy, to widzę popłoch wśród klientów marketu. Docierają do kasy, a tu czeka ich przykra niespodzianka - reklamówek brak. Pisaliśmy o tym my i grzmiał medialny świat cały, że tzw. foliówki podrożeją. Nowy podatek, ekologia, decyzje sklepów - sieciówek - ta mieszanka sprawiła, że początek roku zaskoczył ich klientelę. Przyszła na zakupy nieprzygotowana. Czasami takie nieporadne próby radzenia sobie z nadmiarem kupionego towaru bywają równocześnie zabawne co dramatyczne (spadający kubek ze śmietaną). Reklamówki wrócą, ale nowe i droższe. Ja od paru tygodni noszę ze sobą małą, elastyczną siatkę, która choć nowa, to przypomina mi czasy PRL-u. Wtedy miała je każda gospodyni domowa. Gdy ktoś wówczas posiadał reklamówkę niemieckiego Aldi obnosił się z nią dumnie, bo takie dobro było rzadkością. W myśl ekologicznych zapędów wkrótce reklamówki mogą być tak drogie, że ich posiadanie znów będzie stanowiło - jak wtedy z torbą Aldi - o wyższym statusie materialnym.

  • Numer: 2 (1334)
  • Data wydania: 09.01.18
Czytaj e-gazetę