Czas na zawodowców: Kolejna tokarka Rafametu dla klienta z Afryki
Fabryka Obrabiarek Rafamet wyprodukuje i jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Mauretanii tokarkę podtorową UGE 400 N.
Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Maszyna zostanie zamontowana w zakładzie, w którym eksploatowana jest już inna tokarka wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej.
– Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE 400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bez konieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełnia specjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja ta jest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo tak dużego obciążenia – wyjaśnia Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmie RAFAMET S.A.
Obrabiarka będzie pracować w Nouadhibou, gospodarczej stolicy Mauretanii, w bardzo trudnych warunkach klimatycznych – całoroczną wysoką temperaturą, bliskością Atlantyku z jednej strony i Sahary z drugiej. Zamawiającym jest SNIM, zarządca infrastruktury kolejowej w Mauretanii, największy w tym kraju pracodawca, a zarazem jedna z największych firm wydobywczych w Afryce. Wspomniane wcześniej oczekiwania odbiorcy wynikają bezpośrednio z przeznaczenia super ciężkich lokomotyw, których zestawy kołowe będą reprofilowane przez tokarkę firmy Rafamet. Te pojazdy szynowe służą do transportu rud żelaza i stanowią część spektakularnego składu kolejowego o długości ok. 3 km.
– Mauretańskie szlaki kolejowe słyną z najdłuższych pociągów towarowych na świecie. Składają się na nie: 4 lokomotywy, ok. 200 wagonów (z których każdy jest przystosowany do przewozu 85 ton rud żelaza) i kilku wagonów osobowych będących dużą atrakcją turystyczną. Masa całego pociągu wynosi ok. 22 tys. ton – mówi Andrzej Rustanowicz, dyrektor eksportu w Fabryce Obrabiarek Rafamet.
(jk) (ż)
Najnowsze komentarze