Koperty Życia do odbioru w raciborskim urzędzie miasta
Odpowiednio przygotowany dokument, który po wypełnieniu może być bardzo ważny dla udzielających pomocy służb, wraz z magnesem i naklejką dostępny jest już w biurze informacji oraz w wydziale spraw społecznych Urzędu.
Koperta Życia powinna zawierać informacje m.in. na temat stanu zdrowia, zażywanych leków, a także dane osobowe i kontaktowe do najbliższych. Informacje te są niezbędne przy udzielaniu pomocy osobom samotnym w domu, np. przez policję, straż pożarną czy pogotowie ratunkowe. Koperta Życia powinna znaleźć się na lodówce, gdyż takie urządzenie znajduje się niemal we wszystkich domach i to zwykle w dostępnym, widocznym miejscu.
Prezentująca Kopertę Życia przewodnicząca ZR PZERiI w Raciborzu Krystyna Loch, prosiła seniorów z organizacji emeryckich, aby powiadamiali o możliwości odbioru takich dokumentów, swoich starszych, niezrzeszonych i samotnie mieszkających znajomych i sąsiadów. Magistrat, z myślą o najstarszych swych mieszkańcach, przygotował 3 tysiące takich Kopert Życia.
(ewa)
Najnowsze komentarze