Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

Przy zapalonym świetle

08.10.2013 00:00 red

Założyłeś firmę, szyld już zawieszony, biuro aż lśni nowością, towar równiutko poukładany na półkach, wizytówki czekają pod ręką. Brakuje tylko jednego – klientów.

No właśnie, jeśli uważasz, że jakoś to będzie i wkrótce klienci sami będą ustawiać się w kolejkach pod twoimi drzwiami, jesteś w grubym błędzie. Prowadzenie firmy bez reklamy jest niczym całowanie dziewczyny w ciemnościach. Nikt poza nami nie wie co robimy. Czym prędzej zapal więc światło i:

Nie martw się o rachunek za prąd czyli nie sugeruj się ceną. Jeśli po inwestycjach związanych z otwarciem działalności pozostało ci niewiele środków, tym bardziej nie wydawaj ich na tanią, ale bezskuteczną reklamę. Niejednokrotnie wysoka cena reklamy świadczy o jej skuteczności. Wybieraj dobre rozwiązania z wyższej półki, ale zawsze się targuj, w każdym przypadku możesz wynegocjować niższą cenę.

Zapoznaj dziewczynę ze swoimi znajomymi czyli ogłaszaj się tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Każda firma ma inną grupę docelową różniącą się wiekiem, miejscem zamieszkania, zainteresowaniami, zasobnością portfela. Prasa lokalna może być skuteczna dla lokalnego biznesu. Jeśli chcesz trafić do młodych, raczej wybieraj internet. Jeśli twoja oferta przeznaczona jest dla wąskiego grona, reklamuj się w dodatkach branżowych.

Liczy się osobowość czyli postaw na częstotliwość, nie na rozmiar reklamy. Reklamować się krótko w wersji XXL, czy dłużej, ale wykupując mniejszą powierzchnię? Badania pokazują, że skuteczniejszy jest ten drugi sposób. Stały czytelnik, by reklama zapadła Mu w pamięć powinien spotkać się z nią przynajmniej kilka razy. Spójny i konsekwentnie powtarzany wizerunek potrafi w długim okresie zdziałać cuda.

Wygląd też jest ważny czyli reklama powinna przyciągać uwagę. Nie możesz więc pozwolić sobie na to, by była nijaka. Reklamy powinny być jak wyraźne drogowskazy, prowadzące zawsze w jednym kierunku – do twojej firmy. Bez konsekwencji i spójności twój marketing nie zadziała, a ty dołączysz do grupy sceptyków, którzy zawsze będą powtarzać, że reklama to tylko wyrzucanie pieniędzy.

Jeden gest znaczy więcej niż milion słów czyli ogranicz ilość tekstu. Częstym błędem, jest umieszczanie w reklamie dużej ilości treści. Uwagę czytelników przyciągają atrakcyjne zdjęcia i dopiero wtedy, gdy dany obrazek okaże się dla nich ciekawy, zaczynają szukać tekstu. Im mniej tekstu, tym większa szansa, że czytelnik go przeczyta.

Zanim się oświadczysz czyli zainteresuj, ale nie sprzedawaj. Celem reklamy nie powinno być sprzedanie produktu. W większości sytuacji reklama ma służyć wzbudzeniu zainteresowania, ma sprawić, że czytelnik wejdzie na stronę internetową Twojej firmy lub przyjdzie do Twojego sklepu. Sprzedażą powinien zająć się dopiero sprzedawca.



Sos dla firm

Masz problem z promocją firmy? Zadzwoń:

•Monika Pilch: 662 073 063

•Marek Kuder: 608 678 209

  • Numer: 41 (1117)
  • Data wydania: 08.10.13