Poniedziałek, 29 lipca 2024

imieniny: Marty, Olafa, Beatrycze

RSS

Reklamacja to nie koszmar

12.03.2013 00:00 red

Reklamacje kojarzą się z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko, by odprawić klienta z kwitkiem.

Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem. – Tymczasem przemyślany i przyjazny sposób rozwiązywania reklamacji to duża szansa dla przedsiębiorcy na wzmocnienie swojego pozytywnego wizerunku i pozyskanie kolejnych klientów. Niezadowolony konsument z pewnością opowie kolejnym osobom o negatywnych doświadczeniach – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

(red.), źródło Rzetelna Firma


Warto pamiętać o 5 zasadach:

1. Wybieraj rzetelne firmy

2. Weź paragon – możesz łatwiej dochodzić swoich praw w przypadku reklamacji wadliwego towaru lub usługi.

3. Prawo do reklamacji przysługuje przez 24 miesiące od daty zakupu i jest niezależne od gwarancji producenta. Hasło „Po odejściu od kasy reklamacji nie przyjmujemy” jest niezgodne z prawem.

4. Zwrot pieniędzy od sprzedawcy jest możliwy, gdy rzecz jest niezgodna z umową i nie da się jej skutecznie naprawić lub wymienić na nowy towar.

5. Przedsiębiorca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji klienta.

  • Numer: 11 (1087)
  • Data wydania: 12.03.13