Niedziela, 28 lipca 2024

imieniny: Aidy, Innocentego, Marceli

RSS

Na czym siedzą urzędnicy?

29.03.2011 00:00 red

Legendarny już laptop poprzedniego wójta Kornowaca wiernie służył urzędnikowi przez osiem lat.

Wybrane jesienią ubiegłego roku władze samorządowe na dobre rozgościły się w swoich nowych a często i starych gabinetach. Postanowiliśmy sprawdzić jakie zmiany wprowadzono w siedzibach oraz jakie zakupy planowane są w najbliższym czasie.  Pytaliśmy o zakupy przekraczające dwa tysiące złotych.

W Raciborzu zabezpieczają się

Od ubiegłorocznych wyborów w Urzędzie Miasta w Raciborzu nie prowadzono żadnych remontów pomieszczeń biurowych. – We wrześniu każdego roku na etapie sporządzania projektów budżetu na kolejny rok, przygotowuje się zakres prac remontowych do wykonania. Każdorazowo organizuje się zamówienie publiczne w celu wyłonienia wykonawcy robót budowlanych, zgodnie z Prawem o Zamówieniach Publicznych – tłumaczy Anita Tyszkiewicz-Zimałka rzecznik raciborskiego magistratu. W tym roku urzędników czeka remont pomieszczeń biurowych położonych na II piętrze budynku. Prace będą polegać na  malowaniu ścian i stolarki drzwiowej, częściowej wymianie wykładzin podłogowych na panele, wymienione zostaną również dwie sztuki drzwi wahadłowych na korytarzu drugiego piętra na drzwi ognioodporne spełniające wymogi przeciwpożarowe. Na powyższe prace zabezpieczono w budżecie 50 tys. zł. Urząd wydaje również pieniądze na bieżące funkcjonowanie wydziałów. – W 2010 roku, od ubiegłorocznych wyborów dokonano zakupu: aktualizacji oprogramowania antywirusowego za 5.750 zł, tonerów do drukarek na łączną kwotę 3.709 zł, zasilacza UPS za 4.684 zł, a także zabezpieczenia sieci komputerowej UTM za 24.002 zł. W tym roku planuje się również wymianę mebli w jednym pomieszczeniu biurowym na kwotę ok. 2.800 zł. Na zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji, w bieżącym roku zabezpieczono kwotę ok. 140.000 zł  – wylicza Anita Tyszkiewicz-Zimałka.

Alejki starosty

W tej kadencji starosty, jego urząd również nie  dokonywał zakupów mebli ani innych elementów wyposażenia biur. W lutym tego roku zlecono naprawę tynków oraz pomalowanie jednego pomieszczenia biurowego. Koszt tej usługi wyniósł 819 zł.  W lutym w tutejszym urzędzie zakończono jedną z inwestycji, którą rozpoczęto jeszcze przed wyborami, czyli wykonanie sytemu klimatyzacji. Koszt inwestycji wyniósł 145 tysięcy złotych. Starostwo planuje w najbliższym czasie zakup mebli  do jednego z pomieszczeń w budynku przy pl. Okrzei 4a, w związku ze zwolnieniem pomieszczenia przez Agencję Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim w 

Raciborzu. – Koszt zakupu nie jest jeszcze znany ponieważ procedura wyboru wykonawcy nie została jeszcze rozpoczęta. Zamówienie to będzie obejmowało zakup podstawowych mebli: stołów konferencyjnych oraz krzeseł. Ponadto starostwo planuje zakup serwera modularnego. Zakup ten jest ściśle związany z informatyzacją urzędu. Koszt zakupu serwera będzie można określić po 

zakończeniu procedury przetargowej – wyjaśnia Karolina Kunicka ze Starostwa Powiatowego w Raciborzu. Jeszcze w tym roku starosta chce wykonać pierwszy etap budowy Biura Obsługi Klienta. W opracowaniu jest docelowy projekt dróg na terenie posesji plac Okrzei 4.  – Inwestycję planuje się rozpocząć w tym roku a zakończyć na przełomie 2012 i 2013 roku. Planowany zakres tegorocznej inwestycji to wykonanie drogi docelowej z ul. Armii Krajowej do miejsc postojowych przy niskim budynku (żółty budynek) oraz fundamentów i ścian fundamentowych nowego BOK. Środki zarezerwowane na ten cel w budżecie powiatu na 2011 rok to 300 tysięcy złotych – dodaje Kunicka. 

W Kuźni komputery, w Nędzy poręcze

W Urzędzie Miejskim w Kuźni Raciborskiej jakiś czas temu dokonano zakupu pięciu komputerów. – Nie dokonywano zakupów mebli oraz nie przeprowadzano większych remontów, których koszt przekraczał 2 tysiące złotych – wyjaśnia Dominik Klimanek sekretarz tutejszego urzędu. W tym roku zaplanowano jedynie wykonanie przejścia oraz połączenie komunikacyjne pomieszczeń Biura Rady Miejskiej i Urzędu Stanu Cywilnego. Planuje się także zakup nowych mebli do USC. – Wartość planowanej inwestycji nie została jeszcze skosztorysowana – dodaje sekretarz. 

W Urzędzie Gminy Nędza od ubiegłego roku prowadzony jest remont korytarzy i klatki schodowej. W ramach prac zostanie między innymi wykonana nowa posadzka w sekretariacie. – Remont został podzielony na dwa etapy. Koszt dla każdego z nich to 30 tys. zł – informuje Anna Iskała wójt gminy.

Czas na nowego laptopa

W Rudniku od ubiegłorocznych wyborów wykonano adaptację pomieszczenia na potrzeby archiwum zakładowego. Koszt prac remontowych to 10 tys. zł.  Zakupiono także dwie tablice ogłoszeń na potrzeby UG Rudnik. Koszt zakupu z transportem to 3,5 tys. zł. Urząd w najbliższym czasie nie planuje poważniejszych zakupów. W Kornowacu w tym roku nie przewidziano remontów pomieszczeń w tutejszym urzędzie. – W pierwszym półroczu planujemy zakup nowych mebli dla kilku biur na sumę 4 tys. zł. Od stycznia tego roku zakupiliśmy 3 komputery wraz z oprogramowaniem – wyjaśnia Radosław Łuszcz sekretarz gminy Kornowac. Urząd kupił jednego laptopa i dwa komputery stacjonarne za 9 tys. zł. – Laptop został zakupiony dla wójta gminy. Poprzedni laptop „wójtowski” miał już 8 lat i jego stan techniczny pozostawiał wiele do życzenia. Pozostałe dwa komputery zostały zakupione na stanowiska merytoryczne. Natomiast w związku z udziałem naszej gminy w projekcie „Sprawny samorząd” zostanie wdrożony w urzędzie elektroniczny obieg dokumentów. W związku z tym konieczny jest zakup m.in. serwerów. Koszt uruchomienia EOD oraz zakupów  szacujemy na ok. 40 tys. złotych – dodaje Łuszcz.

Pietrowice są spokojne

W Urzędzie Gminy w Pietrowicach dokonuje się drobnych remontów siłami własnymi urzędu, bez udziału firm zewnętrznych. W związku z modernizacją systemu informatycznego urzędu, w ramach projektu „Kompleksowa informatyzacja Gminy Pietrowice Wielkie (…)” na potrzeby Urzędu Gminy zakupiono nowy serwer wraz z 8 stanowiskami komputerowymi. Urzędnicy są spokojni o dofinansowanie do tego zakupu. 

W krzanowickim i krzyżanowickim urzędzie nie dokonywano od wyborów żadnych poważniejszych zakupów powyżej 2 tysięcy złotych. Urzędy nie planują również zmiany mebli, remontów ani zakupów innych sprzętów.

Adrian Czarnota

  • Numer: 13 (984)
  • Data wydania: 29.03.11