Piątek, 3 maja 2024

imieniny: Marii, Aleksandra, Stanisława

RSS

Joanna Urban powiatowy rzecznik konsumentów

08.12.2009 00:00
Pamiętajmy, by nasze zakupy były zawsze przemyślane, ponieważ nie mamy możliwości zwrotu produktu pełnowartościowego.
Możliwy jest on tylko w przypadku umów zawartych na odległość, czyli w przypadku sprzedaży internetowej, akwizycyjnej czy wysyłkowej. Wówczas możemy zwrócić produkt do 10 dni od jego otrzymania. Należy wtedy wysłać do firmy oświadczenie i najlepiej zrobić to listem poleconym, by mieć dowód, że to zrobiliśmy. Natomiast w przypadku kupna w sklepie to, czy będziemy mogli oddać lub wymienić pełnowartościowy produkt, zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Poza tym pamiętajmy, by przechowywać dowód zakupu, czyli paragon czy fakturę, bo są one konieczne w przypadku reklamacji. Unikajmy pośpiechu przy zakupach, porównajmy ceny. W przypadku wadliwości zakupionej przez nas rzeczy zgłaszamy do sprzedającego reklamację. Mamy dwa lata na zgłoszenie reklamacji wynikającej z tego, że wystąpiła jakaś wada, usterka, produkt nie spełnia cech, funcji opisanych w instrukcji, przez 2 lata obowiązuje bowiem odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność z umową. Nie mylmy odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność z umową z gwarancją – jej czas wyznaczony jest przez producenta.
  • Numer: 49 (921)
  • Data wydania: 08.12.09