Wtorek, 19 listopada 2024

imieniny: Elżbiety, Seweryny, Salomei

RSS

Rzecznik wysłuchuje skarg mieszkańców

04.03.2008 00:00
Osoby trafiające do powiatowego rzecznika praw konsumentów skarżą się najczęściej na niską jakość obuwia.

W minionym roku, który objęło sprawozdanie rzecznika przedstawione na ostatniej sesji radnym powiatu, reklamujących jakość obuwia było 20 osób. Wszystkich skarg, jakie trafiły do rzecznika doliczono się zaś 155, najwięcej z Raciborza. – Najczęściej dotyczyły także zakupu okien, drzwi i innych materiałów budowlanych, mebli, sprzętu AGD czy RTV, telefonów oraz części motoryzacyjnych. W tych przypadkach warto zwracać uwagę na zapisy dotyczące gwarancji – mówi rzecznik Joanna Urban. Dodaje również, że sporo wątpliwości budzi działalność operatorów telekomunikacyjnych. To główni adresaci skarg na usługodawców, jakie wpływały do starostwa (20 na 44 łącznie).

Najważniejsza informacja: warto iść ze skargą do rzecznika. Jego interwencje w ponad połowie przypadków przynoszą korzystny dla konsumentów skutek. Sprzedawcy i usługodawcy, którzy nie odpowiadają na jego pisma, muszą się liczyć ze skierowaniem sprawy o ukaranie do sądu. W minionym roku było siedem takich przypadków.


(waw)

  • Numer: 10 (829)
  • Data wydania: 04.03.08