Wtorek, 19 listopada 2024

imieniny: Elżbiety, Seweryny, Salomei

RSS

Warto się poskarżyć

23.08.2005 00:00
Kupując telefon komórkowy lub akcesoria w nieautoryzowanym salonie sprzedaży, a np. za pośrednictwem Internetu lub z innych źródeł, możesz mieć problemy z jego reklamacją. Powiatowy Rzecznik Konsumenta w Raciborzu wprawdzie rzadko ma do czynienia z branżą „komórkową”, aczkolwiek bywają takie sprawy.
Jeden z mieszkańców naszego powiatu zakupił na stoisku w markecie ładowarkę do telefonu. W trakcie użytkowania sprzęt przepalił się i uległ stopieniu. Konsument zaniósł wadliwą ładowarkę do sklepu, gdzie odmówiono reklamacji. Poprosił więc, by  sprawą zajął się Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
 
Zgodnie z prawem  kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy. Może też domagać się stosownego obniżenia ceny lub odstąpić od umowy kupna, czyli zwrócić towar i odzyskać pieniądze. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego w okresie sześciu miesięcy od wydania wadliwego towaru. W tym konkretnym przypadku interwencja Powiatowego Rzecznika Konsumentów skłoniła sprzedawcę do przyjęcia reklamacji. Ładowarkę oddano do specjalistycznego serwisu w celu dokonania ekspertyzy. Jeżeli serwis stwierdzi, że sprzęt był zepsuty już w momencie zakupu przez klienta, a nie w wyniku złego użytkowania, ładowarka będzie wymieniona na nową, wolną od wad.
 
(eŻ)
  • Numer: 34 (670)
  • Data wydania: 23.08.05