Niedziela, 19 maja 2024

imieniny: Iwa, Piotra, Celestyna

RSS

Kłopoty mieszkańców z ul. Pracy

24.02.2004 00:00
List mieszkańców bloku przy ul. Pracy 1-11
Blok przy ul. Pracy 1 - 11 czteropiętrowy podlega pod Urząd Miasta. Mieszka tu 90 rodzin, 8 rodzin posiada mieszkania własnościowe. Blok wymaga remontu, gdyż jego stan jest fatalny. Do wymiany nadają się: kanalizacja, instalacja gazowa, okna i drzwi, rynny (ciekną), skrzynki pocztowe przypominają złom na ścianach. Klatka schodowa jest brudna, odrapana, gniazdka nie są zabezpieczone, blok nie jest ocieplony, śmietnik nie jest zakryty. Gdzie są pieniądze, które płacimy za mieszkanie? Administrator pobiera wysoką stawkę 80 gr za metr kw.

W nawiązaniu do listu mieszkańców nieruchomości przy ul. Pracy 1 - 11 w Raciborzu, zarządzanej przez Miejski Zarząd Budynków uprzejmie wyjaśniam, co następuje:
   
Przedmiotowa nieruchomość została przejęta w administrację przez Miejski Zarząd Budynków z dniem 1.01.1998 r. Ze względu na fakt, iż w/w budynek jest własnością Wspólnoty Mieszkaniowej wszelkie inwestycje i remonty realizowane są w oparciu o podjęte Uchwały. Realizacje robót i zaciągnięcie zobowiązań finansowych uzależnione są jednak od zabezpieczenia środków finansowych na rachunku funduszu remontowego Wspólnoty, do wysokości kosztów remontu, co wymaga uregulowania wpłat przez wszystkich właścicieli, określonych wielkością udziału w nieruchomości.
   
Wymienione w piśmie Mieszkańców zadania remontowe wymagają więc, oprócz podjęcia Uchwał również skumulowania odpowiednich funduszy.
   
Zaznaczam, że właściciele nieruchomości wskazali w pierwszej kolejności potrzebę wymiany drzwi wejściowych oraz pionów instalacji wodno-kanalizacyjnej.
   
Termin realizacji uzależniony jest jednak od wysokości zgromadzonych przez Wspólnotę środków. Niemniej jednak, tut. Zakład w ramach czynności bieżącego utrzymania założy przykrywki na puszki elektryczne znajdujące się w częściach wspólnych do dnia 31.03.2004 r., natomiast zadaszenie śmietnika zostanie zrealizowane do końca II kwartału 2004 r. Skrzynki pocztowe są własnością Poczty Polskiej, do której wystąpiliśmy o ich wymianę.
   
Opłaty, jakie Najemcy regulują z tytułu czynszu za lokale obejmują wydatki ponoszone między innymi na bieżącą konserwację, usuwanie awarii, utrzymanie czystości i porządku, konserwację terenów przydomowych, opłaty za dostawę energii elektrycznej i gazu do części wspólnych, konserwację anteny zbiorczej oraz domofonów, usługi kominiarskie.          
   
Natomiast wynagrodzenie w wysokości 0,80 zł/m2 uiszczają Właściciele lokali z tytułu sprawowanych przez Miejski Zarząd Budynków czynności Zarządcy nieruchomości.
   
Podkreślam, że określona wyżej stawka utrzymana jest na tym samym poziomie od 3 lat, co jest niewątpliwym atutem przemawiającym na korzyść Zarządcy.
   
Pragnę również zwrócić uwagę, że porównywalne wynagrodzenie ustalają inni Zarządcy funkcjonujący na lokalnym rynku.
Z poważaniem
DYREKTOR

mgr Mariusz Mróz
  • Numer: 9 (619)
  • Data wydania: 24.02.04