Sobota, 28 grudnia 2024

imieniny: Teofili, Godzisława, Antoniego

RSS

Niebezpieczne skrzyżowanie

22.10.2003 00:00
W środę 15 października  w Domu Kultury „Strzecha” odbyło się spotkanie poświęcone bezpieczeństwu ruchu pieszych i pojazdów na ulicach ks. Londzina i Reymonta oraz w obrębie ich skrzyżowań, chodników i przejść dla pieszych.
Członkowie komitetu organizacyjnego - Piotr Klima, Katarzyna Kalus i Tomasz Staszewski zaprosili na to spotkanie przedstawicieli władz samorządowych i administracyjnych oraz odpowiedzialnych urzędników z różnych instytucji. Do „Strzechy” przybyli także zainteresowani uczestnicy ruchu drogowego, którym temat ten jest szczególnie bliski. Celem przedsięwzięcia było zapoznanie raciborzan z powagą sytuacji dotyczącej tego jednego z najniebezpieczniejszych miejsc w Raciborzu.

Organizatorzy przedstawili losy różnych działań i przedsięwzięć oraz zaprezentowali projekty rozwiązań funkcjonalnych i finansowych. Wypracowanie wspólnego, możliwie obiektywnego i realnego projektu może przyczynić się do jego przyjęcia przez władze odpowiedzialne za bezpieczeństwo na chodnikach i ulicach - mówi inicjator przedsięwzięcia - radny Piotr Klima.

Piotr Klima w ostatnich kilku latach podjął szereg działań w kierunku zwiększania bezpieczeństwa w omawianym miejscu: wystosował wiele pism do różnych instytucji, zebrał w dwóch akcjach ok. tysiąca podpisów osób popierających jego działania. Zorganizował również kilka ekspozycji materiałów dotyczących tej sprawy, tj. korespondencji, kopii wystąpień, dokumentacji fotograficznej, wycinków prasowych oraz wykazów podpisów. Podczas środowego wystąpienia zaprezentował je również przybyłym zainteresowanym.

Bardzo częsty pisk opon gwałtownie hamujących pojazdów, dźwięk klaksonów, syreny karetek pogotowia, policji i straży oraz złorzeczenia i krzyki ludzi są tu na porządku dziennym, o czym mogą świadczyć wszyscy  prowadzący na tym odcinku sklepy i zakłady usługowe - mówi radny. Korzystając z okazji, że rok 2003 został ogłoszony przez ONZ Rokiem Osób Niepełnosprawnych powinniśmy o tych osobach szczególnie myśleć projektując rozwiązania ruchu drogowego, w tym przejścia dla pieszych- dodaje.

E.Wa
  • Numer: 43 (602)
  • Data wydania: 22.10.03