W Mickiewiczu naukowo
Konferencja poświęcona problematyce integracji europejskiej odbyła się w II LO im. Adama Mickiewicza.
Konferencja, 11 kwietnia, miała charakter międzynarodowy. Dyrekcja i uczniowie placówki zaprosili bowiem do udziału, obok delegacji szkół raciborskich, uczniów i nauczycieli zaprzyjaźnionych szkół: Gimnazjum Św. Władysława w Budapeszcie i Mendelovo Gimnazjum w Opawie. O problemach integracji w aspekcie historycznym i wyzwaniach na przyszłość mówiono w sposób naukowy, bardzo profesjonalny, ujmując w zasadzie całe spektrum zagadnień, zarówno teoretycznych jak i praktycznych. Szczególnie ważny i cenny jest dla mnie głos młodzieży. Dlatego planując sesję, przyjęliśmy formułę, aby przede wszystkim dać możliwość mówienia o problemach, które ich dotyczą - powiedział podczas otwarcia dyrektor II LO, Leszek Wyrzykowski.
Licznie zgromadzeni uczestnicy wysłuchali następujących referatów: „Przeklęta granica na Łabie” (dr Włodzimierz Maciaszek), „Związki między Polską a innymi państwami Europy w przeszłości” (uczniowie Gimnazjum nr 4), „Ojcowie integracji europejskiej: W. Churchill, R. Schuman, A. De Gasperi, Ch. De Gaulle, J. Monnet, K. Adenauer” (Gimnazjum nr 5), „Dziedzictwo kulturowe regionu, w którym mieszkasz i jego związki z Europą” (Gimnazjum nr 3), „Perspektywy polskiego członkostwa w Unii Europejskiej” (Gimnazjum nr 1) oraz „Rola młodzieży w propagowaniu idei europejskich” (Gimnazjum nr 2).
Zaproszeni Węgrzy i Czesi mówili o przygotowaniach ich krajów do wstąpienia w szeregi Unii. Z referatem pt. „Kościół Rzymskokatolicki wobec procesu integracji europejskiej” wystąpił ks. dr Leonard Makiola z Uniwersytetu Opolskiego.
Pod kierunkiem Roberta Dudy z Europejskiego Stowarzyszenia Integracji uczniowie II LO przeprowadzili debatę „Moje za i przeciw wejściu do UE”. Odbyło się też minirefernedum (80% uczestników było za Unią), a całą sesję podsumował obecny na niej poseł Andrzej Markowiak.
(w)
Licznie zgromadzeni uczestnicy wysłuchali następujących referatów: „Przeklęta granica na Łabie” (dr Włodzimierz Maciaszek), „Związki między Polską a innymi państwami Europy w przeszłości” (uczniowie Gimnazjum nr 4), „Ojcowie integracji europejskiej: W. Churchill, R. Schuman, A. De Gasperi, Ch. De Gaulle, J. Monnet, K. Adenauer” (Gimnazjum nr 5), „Dziedzictwo kulturowe regionu, w którym mieszkasz i jego związki z Europą” (Gimnazjum nr 3), „Perspektywy polskiego członkostwa w Unii Europejskiej” (Gimnazjum nr 1) oraz „Rola młodzieży w propagowaniu idei europejskich” (Gimnazjum nr 2).
Zaproszeni Węgrzy i Czesi mówili o przygotowaniach ich krajów do wstąpienia w szeregi Unii. Z referatem pt. „Kościół Rzymskokatolicki wobec procesu integracji europejskiej” wystąpił ks. dr Leonard Makiola z Uniwersytetu Opolskiego.
Pod kierunkiem Roberta Dudy z Europejskiego Stowarzyszenia Integracji uczniowie II LO przeprowadzili debatę „Moje za i przeciw wejściu do UE”. Odbyło się też minirefernedum (80% uczestników było za Unią), a całą sesję podsumował obecny na niej poseł Andrzej Markowiak.
(w)
Najnowsze komentarze